IT-support med servicekänsla
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du intresserad av teknik och har goda kunskaper i Windows 7 och Officepaketet? Har du någon tidigare erfarenhet av support eller teknisk problemlösning och är nu nyfiken på att bredda dina kunskaper med att arbeta som IT-support? Då kan det här vara något för dig!
Perido rekryterar nu en IT-supportmedarbetare till ett företag i investeringsbranschen. De är högt rankade ute i Europa, förvaltar tusentals miljoner kronor och har över 400 anställda fördelade på kontor i mer än sex länder. Denna tjänst är placerad på företagets Stockholmskontor, mitt i city!
I ditt arbete som supportmedarbetare kommer du och dina kollegor att ingå i IT-avdelningen, se till att den tekniska miljön fungerar felfritt och avhjälpa de IT-relaterade problem som kan uppstå. Mer ingående kommer du att arbeta i kunds helpdeskfunktion, både som 1st- och 2nd line support via telefon, mejl och face to face. Då företaget har kontor i olika delar av världen är det viktigt att du känner dig trygg i det engelska språket. Vidare är det viktigt att du är duktig på att prioritera och på ett lösningsorienterat sätt löser de problem och utmaningar som kan uppstå med bravur. Förutom arbetet i supporten förekommer även uppgifter som att beställa IT-utrustning, deltagande i projekt samt arbete med att upprätthålla och förbättra system. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper och erfarenhet av Microsofts produktfamilj, främst Windows 7, Microsoft Office och Windows server.
Vi tror att du som söker den här tjänsten är en flexibel person som gärna kavlar upp ärmarna och tar för dig av uppgifterna och som tycker att det kul med problemlösning, service och support. Du har ett gediget intresse för teknik och kommer tack vare ditt pedagogiska och kommunikativa sätt hjälpa användarna med att lösa alla sorters teknikrelaterade problem.
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2016-04-12Kravprofil för detta jobb• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av arbete inom helpdesk/support
• Kunskap i MS Office, Windows 7, hårdvara och nätverk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Erfarenhet av applikationer som Bloomberg och Reuters
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bif CV till
rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Var god ange referensnummer 33334JS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb33334JS
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 33334JS
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2778571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.