IT-specialist som vill förenkla vardagen för Sveriges hamnar

Hogia Service AB / Supportteknikerjobb / Stenungsund
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-specialist som vill förenkla vardagen för Sveriges hamnar" (publicerad 2022-08-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Hogia har sedan 2006 levererat system till hamnar och terminaler i Sverige, Storbritannien och Kanada.

Vi erbjuder en helhetslösning som knyter ihop godshanteringen av Trailer, Container, Personbilar, General Cargo (projektlaster), Bulk och lager på ett effektivt sätt. Via våra system hanteras årligen flera miljoner godsenheter i våra kunders verksamheter.

Publiceringsdatum
2021-12-22

Om tjänsten
Det vi på Hogia Terminal Systems tycker är allra roligast är att hjälpa våra kunder att utveckla sina verksamheter, att göra vardagen enklare, snabbare och mer automatiserad. Vi är ambitiösa och målinriktade i vårt arbete och utvecklar ständigt nya lösningar och förbättringar som gör stor nytta i hanteringen av nationella och internationella godsflöden.

Vi söker nu någon som vill vara med på vår tillväxtresa och har samma ambitionsnivå som oss. Det finns ett ökat behov kring arbete med att installera och implementera våra system hos kund och söker därför en extra kollega till vårt tighta och sammansvetsade team!

I tjänsten som driftsättningsansvarig är du spindeln i nätet och kommer själv att arbeta i olika driftsättningsprojekt samt koordinera flera parallella projekt i varierande storlek. Du arbetar tätt tillsammans med dina närmaste kollegor då vi alltid stöttar varandra för att leverera projekt i tid och utifrån budget. Tjänsten är till stor del operativ och du utför egna uppdrag samt ansvarar för två medarbetare i driftsättningsgruppen. Det är en utmanande roll där du får möjlighet att ta eget ansvar och utvecklas både tekniskt och som ledare.

Arbetsuppgifter som är vanligt förekommande för vår driftsättningsgrupp är installation och konfiguration av Terminalsystemet (Hogia TOS) och dess tillhörande moduler, integrationsarbete, rapportskapande samt utbildningar för kund.

Inom Hogia är entreprenörsanda ett viktigt ledord och det finns stora möjligheter till att fortsätta att utveckla sig själv i takt med att vi tillsammans utvecklar vår verksamhet.

Är du vår nya kollega?

För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett gediget tekniskt intresse, våra projekt inkluderar ofta olika typer av konfiguration av terminalsystemet för att effektivisera gods- och arbetsflöden i våra kunders verksamheter. Du kommer att ansvara för att både planera uppdragen och att utföra många av dem. Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom IT/teknik. Du har även erfarenhet av SQL och Windows server. Meriterande är om du har erfarenhet av projektledning eller driftsättning av olika tekniska lösningar.

Som person är du strukturerad och ansvarstagande. Vi har ofta flera olika projekt igång samtidigt och det är viktigt att kunna prioritera och arbeta strukturerat. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga då rollen har många kontaktytor både internt inom bolaget och hos kund. Du kommunicerar väl i både tal och skrift på svenska och engelska då vi har kunder i Sverige, Storbritannien och Kanada samt externa kontakter över hela världen.

Vi söker en prestigelös lagspelare som gillar att arbeta tillsammans med andra, du kommer ingå i ett fantastiskt team där alla alltid ställer upp för varandra.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. För oss är det viktigt med balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder ett stort urval av hälsosatsningar och förmåner. I tillägg har vi dessutom en fantastisk vacker arbetsmiljömiljö precis vid havet.

Vi intervjuar löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan!
Varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/108".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Arbetsplats
Hogia Terminal Systems AB

Kontakt
Malin Thedin
0303-725644

Jobbnummer
6202640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: