IT-samordnare till Försäkringskassan

Armabe Consulting AB / Datajobb / Sundsvall
2025-03-06


Visa alla datajobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Armabe Consulting AB i Sundsvall, Göteborg, Halmstad eller i hela Sverige

IT-samordnare till Försäkringskassan
Arbetsgivare: Försäkringskassan
Placeringsort: Sundsvall
Anställningsform: Konsultuppdrag
Kontraktstid: Från kontraktets undertecknande till och med 2026-12-31, med möjlighet till förlängning i ytterligare tolv (12) månader.
Om rollen: Vi söker en erfaren IT-samordnare som ska leda och driva aktiviteter och projekt kopplade till IT-produktion inom Försäkringskassan. Du kommer att ansvara för upphandlingar, förstudier och implementeringar, samt etablera och implementera enhetliga rutiner och processer för att stödja kommande upphandlingar. Rollen kräver förmåga att arbeta affärsdrivet och strategiskt i en ständigt föränderlig miljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och driva projekt av varierande typ och storlek kopplade till upphandling, förstudier och implementering i en produktionsmiljö.
Snabbt sätta dig in i nya tekniska lösningar och stora organisationer för att implementera nya tekniker och processer internt.
Hantera frågor och styra verksamheter från operativ till strategisk nivå med förmåga att se helheten samtidigt som du bryter ner artefakter.
Implementera artefakter och avtal samt leda förändringsarbete för att göra dessa permanenta inom organisationen.
Utveckla och implementera strategier för långsiktig och hållbar tillväxt.
Arbeta tillsammans med medarbetarna med ett coachande förhållningssätt där kommunikation är nyckeln till framgång.

Publiceringsdatum
2025-03-06

Kvalifikationer
Minst 4 års erfarenhet som IT-samordnare eller liknande roll.
Erfarenhet av att leda och driva projekt inom upphandling, förstudier och implementering i produktionsmiljöer.
Erfarenhet av projektledning i organisationer med minst 1 000 anställda.
Erfarenhet av att hantera projekt från operativ till strategisk nivå ur ett implementeringsperspektiv.
Erfarenhet av projektledning som inkluderar förändringsledning.
Kompetens inom samordning av ITIL-processer, avtalshantering, dokumentation och ekonomi.
Mycket god förmåga att kommunicera i både skrift och tal.
Förmåga att fungera som aktivitetsledare.

Personliga egenskaper: Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar. Du har ett coachande förhållningssätt och värdesätter god kommunikation. Din förmåga att se helheten samtidigt som du kan bryta ner komplexa frågor är avgörande för framgång i rollen.
Ansökan: Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande.
Försäkringskassan strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-19
E-post: talent@armabeconsulting.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Armabe Consulting AB (org.nr 556986-0546)
Storgatan 50 (visa karta)
852 33  SUNDSVALL

Arbetsplats
Försäkringskassan

Jobbnummer
9206636

Prenumerera på jobb från Armabe Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Armabe Consulting AB: