IT-generalist till Senzum AB

Senzum AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Senzum AB i Linköping, Örebro, Jönköping, Mariestad, Skara eller i hela Sverige

Söker du som är IT-generalist nya utmaningar och vill arbeta i en familjär organisation där vi har roligt på jobbet? Då ska du söka till oss på Senzum! Vi levererar kundservice och kundservicelösningar i världsklass till kända varumärken i hela Norden.
Som IT-generalist hos oss kommer du arbeta med IT-supporten inom Senzum. Arbetet består huvudsakligen av att stödja användare och hantera ärenden som inkommer via telefon eller via vårt ärendehanteringssystem.
Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att vara varierande och inkludera allt från att snabbt lösa lösenordsproblem till att genomföra smidiga installationer, klientsupport (hårdvara och mjukvara), effektiv felsökning, både för datorer och mobila enheter, hantering av vår webb men även administrera konton och behörigheter i Active Directory.
Det förekommer även användarsupport i användning och konfiguration av Freshdesk och Zendesk.
Du kommer att få stora möjligheter till utveckling i takt med att du avancerar i din roll. Är du en lagspelare med utvecklingspotential vill vi gärna få med dig i vårt team!

Publiceringsdatum
2023-10-10

Dina arbetsuppgifter
stödja medarbetare med IT-support, teknisk felsökning och problemlösning
arbeta med installation och underhåll av datorer och applikationer
arbeta med vår telefonitjänst såsom växel, abonnemang och mobiler mm
stödja arbetet i andra linjens IT
hantera IT-incidenter
hålla i enklare utbildningar
stödja medarbetare vid videokonferensmöten hantera användare och behörighetsadministration i verksamhetsgemensamma system
hantera licenser
agera kontaktperson mot leverantörer
delta i projekt
upprätta och underhålla rutiner, instruktioner och lathundar samt övrig dokumentation kopplad till arbetsuppgifterna
stödja sälj-teamet med teknisk kompetens men även viss leads-bearbetning

Kvalifikationer
Vi söker dig med minst 1 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Som person är du serviceinriktad, nyfiken, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för teknik och tar dig gärna an utmanande ärenden, då du ser det som ett tillfälle att utvecklas.
För att lyckas i rollen behöver du ha god pedagogisk förmåga och en helhetssyn i ditt sätt att analysera och lösa problem, både i team och självständigt. Att fråga kollegor om hjälp och att hjälpas åt i teamet är också något du behöver vara bekväm med.
Vi ser även att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.

Goda kunskaper eller motsvarande erfarenheter inom följande är meriterande:
Windows 10/11
Mobila operativsystem som Android och IOS
MS Office 2016/M365
MS Exchange
Active Directory
Databas, MSSQL, MySQL
Klienthårdvara
Antivirus
IT-säkerhet
Linux och webbserver administration
erfarenhet av ärendehanteringssystem, Freshdesk/Zendesk
Webbutveckling. html/css/js/php

Information:
Omfattning: Heltid (100%).
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Fast månadslön
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Senzum AB (org.nr 556467-4561)
Diskettgatan 4 (visa karta)
583 35  LINKÖPING

Jobbnummer
8178255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Senzum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Senzum AB: