IT supporttekniker

eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en IT tekniker för anställning.

IT teknikern skall:
• hantera inkommande supportsamtal och mail
• kommer även hjälpa verksamheten med bland annat applikationer inom faktureringssystem, skrivarproblem, kommunikationsproblem
• Som person : serviceinriktad, lyhörd, kommunikativ och tydlig, brinner för att supportera kunder
• vara öppen, orädd och energisk ,
• kännedom om Microsoft produkter,( Exchange ,operativsystem MS, SQL,
• helst även kännedom om Citrix och VMware
• erfarenhet ca 3-5 år inom support

Syfte med befattningen:
• Att säkerställa hög tillgänglighet och säkerhet på IT systemen
• Drifta och i vissa fall, förvalta, IT Support System
• Bemanna Servicedesk och leverera snabb, effektiv användarcentrerad support

IT Teknikerns huvudsakliga uppdrag och ansvar:

ServiceDesk
• Bemanna ServiceDesk och ha nödvändig kompetens för att hjälpa de användare som vänder sig hit

Drift och support
• Drift/support tekniker för servermiljön avseende installation, drift, övervakning, underhåll och support med specialistkunskap inom sitt område och backup inom övriga områden
• Klient support på distans
• Genomföra löpande systemunderhåll tillsammans med gruppen och systemförvaltarna
• Arbeta i nära samarbete med systemägaren/systemförvaltaren för aktuella systemen samt de lokala ITansvariga
• "På platsen" supporttekniker avseende installation, support och felsökning av lokal IT utrustning om så blir aktuellt i särskild överenskommelse med kunden.
• Systemförvaltare och kontaktperson för leverantörer avseende infrastruktursystemet inom sitt specialistområde
• I uppdraget ingår beredskap/jourtjänstgöring även utanför ordinarie arbetstid under vissa perioder

Publiceringsdatum
2013-03-14

Övrig information
• Kunna vara behjälplig i upphandlingar, förvärv och avyttringar
• Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT på de drifttjänster som erbjuds kunderna
• Hålla sig uppdaterad på teknikutvecklingen. Utbilda medarbetare inom IT på internutbildningar

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas och trivas i rollen som IT tekniker tror vi att du är serviceinriktad, engagerad, driven och tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, handlingskraftig och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare är du noggrann, målinriktad och en lagspelare
med hög social kompetens. Uppdraget med support ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då ITanvändarna ibland är stressade och vill ha snabb hjälp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör vidare ha en bred teknisk kunskap med ett genuint tekniskt intresse där du löpande följer utvecklingen inom IT

Krav på relevant utbildning och minst 3 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.

Teknisk kunskap (flerårig erfarenhet inom något av dessa områden, ej nödvändigt att kunna alla bitarna)
• Nätverk, WAN/LAN och kunskap om brandväggar (denna kompetens är extra meriterande)
• Microsoft server inkl AD
• Microsoft Exchange (2003/2010)
• Microsoft SQL Server
• Citrix bl.a XenApp, XenServer, PVS
• Windows XP/Vista/7/8
• Skrivarhantering i större nätverk
• Microsoft Office 2003/2007/2010

Startdatum:ASAP, enl. överenskommelse
Längd:Tillsvidare (inleds med ett 6 månaders konsultuppdrag)
Plats:Göteborg
Arbetstid:Heltid
Språk:Svenska och Engelska

Vänligen ansök direkt via vårt system med;
• ditt uppdaterade CV
• timpris (inkl. omkostnader)
• 2 referenser (personer vi kan kontakta)
• information om när du är tillgänglig för att börja

Dessutom vill vi att du beskriver varför just du skulle vara lämplig för detta uppdrag (i fältet för motivering).

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Radin Golrokh

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
1494248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: