IT supporttekniker - se hit!

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

DIN VARDAG
I rollen som IT supporttekniker hos vår kund kommer du få en spännande och varierande vardag. Du kommer få jobba med allt ifrån att supportera de interna användarna på kontoret till att åka ut till något av de mindre kontoren i Göteborg & Bohuslän. Du blir en del av ett socialt, trevligt och familjärt bolag. På arbetsplatsen är det högt till tak och alla hjälps åt. Gruppen består idag av 4 duktiga tekniker som har många års erfarenhet.

Under en vanlig arbetsvecka kan du få arbeta med allt ifrån att rulla ut nya datorer och installationer via SCCM. Felsökning av skrivare och fjärrstyrning samt felsökning av cirka 500 användares system. Vara aktiv i att undersöka nya behov och förbättringsområden. Besöka lokala kontor för att felsöka på plats och hjälpa till vid svårare incidenter. Du kommer också få bevaka de ärenden som kommer in via ärendehanteringssystem och koordinera så de kommer till rätt instans samt återkoppla status till användare. Hantera/Administrera behörigheter i AD (Active Directory). Skriva lathundar och pedagogiskt förklara hur IT fungera för användarna.

IT-avdelningens roll är att driva utveckling av interna system och verksamhet, ansvara för driften av lokala IT-system samt hålla kontakt med existerande och potentiella leverantörer för att hela tiden säkerställa att företaget ligger i framkant av IT-utvecklingen utan att göra avkall på IT-säkerhet enligt branschens regelverk.

VEM ÄR DU?
För att du ska passa in i rollen som IT Supporttekniker tror vi att du har minst en gymnasial utbildning och gärna med fokus mot IT. Du ska ha god förståelse av Microsoftprodukter som Windows 10, Office365, AD och SCCM. Vi tror också att du tidigare har jobbat i en 1st/2nd-line roll och erfarenhet av hur ärendehanteringssystem (helst Nilex) fungerar.

Har du erfarenhet av telefoni/callcenterlösningar är detta ett stort plus, men inget krav. Eftersom resor är en naturlig del av arbetet behöver du ha körkort. Samt vara flytande i svenska både tal och skrift.

Som person är du positiv och engagerad. Du ska kunna hantera stress på ett bra sätt och samtidigt vara servicefokuserad med ett pedagogiskt och kommunikativt sätt. Företagets värderingar är "Enkla, Engagerade och Professionella" vi ser det som en självklarhet att du delar dessa.

WISE IT
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar.

Urval av sökande kommer ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt med mycket kort varsel. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på mobilnummer 076-068 55 30. Vi ser fram emot din ansökan inom kort!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-04-07

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise IT AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise IT AB (org.nr 556919-5356), http://www.wiseit.se

Arbetsplats
Wise IT

Kontakt
Jennifer Hult
jennifer.hult@wiseit.se
+46723042554

Jobbnummer
6518475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: