IT support- och infrastrukturtekniker
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) / Supportteknikerjobb / Göteborg
2012-11-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT support- och infrastrukturtekniker" (publicerad 2014-05-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Havs- och vattenmyndigheten (HaV) i Göteborg,
Karlskrona,
Simrishamn,
Luleå eller i
hela Sverige Havs- och vattenmyndigheten är en myndighet med säte i Göteborg. Bland våra 230 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi tar ansvar för att hav och sötvatten nyttjas men inte överutnyttjas. Vi utgår från ekosystemens och människans behov nu och i framtiden. Detta gör vi genom att samla kunskap, planera och fatta beslut om insatser för en bättre miljö. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt.
Myndigheten arbetar för levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla.
Publiceringsdatum2012-11-26ArbetsuppgifterIT-enheten tillhör kunskapsavdelningen som ansvarar för myndighetens kunskapsförsörjning när det gäller miljö, fisk och andra akvatiska organismer, fiske, havsplanering och andra aspekter på havs- och vattenförvaltning. Avdelningen består av fyra enheter; enheten för miljöövervakning och datainsamling, enheten för analys och forskning, IT-enheten och fartygsenheten.
Dina arbetsuppgifterIT enheten består av ett 30-tal personer och är uppdelad på två sektioner, systemutveckling och teknisk infrastrutur. Rollen som IT support- och infrastrukturtekniker är placerad på sektionen för teknisk infrastruktur. Sektionen har en hög teknisk kompetens och ansvarar tillsammans för drift, underhåll och utveckling av myndighetens tekniska infrastruktur.
Den tekniska plattformen består bl.a. av Windows-och Linuxserver vilka till största del ligger i en virtualiserad VMWare miljö. Databaslösning är Oracle Databas 11g på fysiska servrar. Driftsplattformen baseras på ActiveDirectory och eDirectory. Alla medarbetare har en standardiserad PC-arbetsplats vilket innefattar bärbar dator, mobiltelefon, samt ett utbud av standardapplikationer t.ex. Office 2010.
Som IT support- och infrastrukturtekniker kommer du att fördela din arbetstid (50/50) mellan rollerna IT-supporttekniker respektive infrastrukturtekniker.
I rollen som IT supporttekniker arbetar du med 1st line-support och ansvarar för användarstöd rörande hantering av datorer, mobiltelefoner (IOS och Android), skrivare och videokonferenssystem. Du arbetar med installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter samt med användar- och systemadministration. I arbetsuppgifterna ingår administration av inköp respektive distribution av klienthårdvara, kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och abonnemang (dator och telefon). Du ansvarar också för våra interna webbsidor om IT-support.
I rollen som infrastrukturtekniker arbetar du med 2nd line-support och ansvarar för att utveckla, förvalta och övervaka myndighetens tekniska infrastruktur med fokus på paketering, distribution och driftsättning av myndighetens Windows klientmiljö. I arbetsuppgifterna ingår patch-hantering och säkerhetsuppdateringar samt licenshantering/inventering av hårdvara och mjukvara. Du ansvarar dessutom för klientskyddet på såväl datorer som mobiltelefoner.
I båda rollerna ingår ett kontinuerligt arbete med att upprätta och implementera rutiner som krävs för en säker och stabil drift samt att informera verksamheten vid driftstörning.
KvalifikationerDu har eftergymnasial utbildning inom IT alternativt kunskaper förvärvade på annat sätt inom IT- området. Du har minst 3 års praktisk erfarenhet av arbete i servicedesk med användarstöd, felsökning och lösning av tekniska problem samt ärendehantering. Du har även erfarenhet av arbete i servicedesk i offentlig verksamhet. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt ha B-körkort.
Du måste ha erfarenhet av katalog- och filrättighetshantering, administration av MS Active Directory och Novell eDirectory, klienthantering Windows 7, skrivarhantering i Windows, mobiltelefoni management (IOS /Android), videokonferenssystem samt virusskydd och webbläsare. Du behöver också ha arbetat med Windows 7, Office 2010 och Lync 2010.
Det är meriterande är om du har erfarenhet av SCCM 2007, Windows 2008 server, licenshantering och inventering, IP-kommunikation, paketering med Wise, LifeSize videokonferenssystem, servicedesk management enligt ITIL.
Vi söker dig som du har ett stort och brett tekniskt intresse. Du är serviceorienterad, lyhörd, flexibel och trivs med att hjälpa medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du har inga problem att arbeta självständigt och har ett eget driv. Du är strukturerad och tycker om ordning och reda och gärna är med och förbättrar arbetsrutinerna. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för befattningen.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-01-01 Du kommer att bli anställd som IT-tekniker, upphör: Havs- och vattenmyndigheten tillämpar 6 månaders provanställning.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-02
För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess behöver du skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs mer på
www.havochvatten.seAnge följande referens när du ansöker: 4661-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabet Thompson, Sektionschef 010-698 62 58
Facklig kontaktStig Thörnqvist, Ordförande, ST inom HaV 010-698 60 00
Viktoria Wendschlag, Ledamot, Saco-föreningen 010-698 60 00
FöretagHavs- och vattenmyndigheten (HaV)
AdressHavs- och vattenmyndigheten (HaV)
Box 11930
40439 Göteborg
Jobbnummer 1401793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.