Internrevisor till Statens servicecenter

Statens Servicecenter / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Är du vår nya internrevisor?

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Internrevisionen bemannas av internrevisionschef och en internrevisor. Internrevisionens uppgift är att oberoende och objektivt granska och lämna förslag till förbättringar av Statens servicecenters process för interna styrning och kontroll, bidra till att myndigheten effektivt och lagenligt fullgör sina uppgifter och uppnår sina mål. Funktionen är organisatoriskt placerad under styrelsen och består av en internrevisionschef och en internrevisor. Statens servicecenters internrevision arbetar i enlighet med internrevisionsförordningen och internationella standars för internrevision.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du får en bred och djup inblick i hela myndighetens verksamhet. Granskningarna utgår ifrån den av styrelsen beslutade revisionsplanen. I arbetet förväntas du löpande identifiera, analysera och värdera risker samt bidra till framtagandet av internrevisionsplanen.
Du planerar, genomför och rapporterar internrevisionsgranskningar med hög kvalitet som tillför myndigheten värde. Arbetet kan även innehålla en konsultativ roll gentemot organisationen i övrigt. Vidare kommunicerar du resultatet av granskningarna med verksamheten, för ledningsgruppen, revisionsutskottet och på styrelsemöten tillsammans med chefen. Du deltar aktivt för att vidareutveckla internrevisionsmetodiken. I uppgifterna ingår även att löpande bevaka olika verksamhets- och sakområden för att internrevisionen ska kunna vara uppdaterad kring pågående aktiviteter och fånga eventuella risker.

Publiceringsdatum
2024-03-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom företagsekonomi eller annat för verksamheten relevant område så som samhällskunskap, juridik, systemvetenskap osv.
• Du har erfarenhet av revisionsarbete (intern-/externrevision) eller annat utredningsarbete som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att tillämpa revisionsmetodik

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att kunna jobba självständigt
• Att ha god analytisk förmåga och kunna dra slutsatser utifrån komplext material
• Att skapa struktur i ditt arbete och hålla givna leveranstidpunkter
• Att vara pedagogisk och kunna agera stöttande eller rådgivande
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift och kommunicera resultatet på lämpligt sätt till mottagarna
• Att ha hög samarbetsförmåga och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att ha hög integritet

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Stockholm alternativt Gävle, efter överenskommelse.
Resor förekommer inom Sverige i begränsad omfattning.
I denna rekrytering kan ett arbetstest komma att användas som en del i urvalsarbetet.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 31 mars, 2024. Vi planerar att påbörja intervjuerna under v.15.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57

Jobbnummer
8527681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: