Interimschef till statlig myndighet

Adecco Sweden AB / Byggjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-01-23

Om tjänsten
Som avdelningschef för avdelningen verksamhetsstöd, kommer du att arbeta både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler.

Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören.
Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter.

Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd.

Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.

I din roll som avdelningschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Strategiskt arbete
• Operativ ledning
• Verksamhetsutveckling

Tjänsten som avdelningschef är ett konsultuppdrag med start omgående och för ca 5 månader. Urval sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen slutdatum.

Om dig
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning samt tidigare erfarenhet av budgetering och finansiell uppföljning gärna inom offentlig sektor. Som person är du en trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.
Du är handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet.

Vidare ser vi att du behöver vara strukturerad och självständig. God kommunikativ förmåga, samt hög integritet.

Krav för tjänsten är:
• minst 5 års erfarenhet av ledarskap samt goda kunskaper gällande affärsutveckling, budget- samt personalansvar.
• erfarenhet av ledarskap och support till funktioner så som: HR, kommunikation, IT och registratur.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Catarina Granestad 073-684 78 14
Catarina.granestad@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Interimchef, avdelningschef, statlig myndighet, Kristinehamn, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40377".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business manager
Catarina Granestad

Jobbnummer
7370649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: