Integrationsspecialist till Hogia Connect i Stenungsund
Sjötun Rekrytering AB / Datajobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sjötun Rekrytering AB i Stenungsund,
Orust,
Tjörn,
Kungälv,
Lysekil eller i
hela Sverige Integrationsspecialist till Hogia Connect.
Rollen som integrationsspecialist innebär problemlösning, test och felsökning och att vara baksupport till produktbolagen.
Nya önskemål och krav behöver noga prioriteras så att tjänsten förblir sammanhållen och att inte mängder av speciallösningar per bank eller kundcase uppstår.
Rollen innebär även att dokumentera och förmedla nyheter och information internt om förändringar och nödvändig utveckling i domänerna och hur förändringar kan påverka samt att kunna ge baksupportstöd när behov uppstår.
Tjänsten innebär också att arbeta nära slutkund och bidra med expertis inom domänen och komma med input vid framtagning av nya APIer, tjänster, etc i nära samarbete med lösningsarkitekter och utvecklingsteam.
Rollen innebär på sikt när Banktjänsten övergår i en förvaltningsfas även att:
* Samarbeta internt och ha dialog med Hogias produktbolag (utvecklare och produktägare) som en rådgivande part och vägleda utvecklingsteamet och lösningsarkitekter.
* Reda ut domänförutsättningar för att hitta smidiga integrationslösningar för våra kunder.
* Sätta sig in i andra leverantörers produktbeskrivningar och kunna beskriva behov av utveckling/förändringar för lösningsarkitekter och utvecklingsteamet.
* Ge stöd åt våra produktbolag i våra integrationstjänster.
Vilka möjligheter finns i uppgiften/tjänsten?
Det finns ett behov av att fortsätta förbättra och vidareutveckla arkitektur och infrastruktur inom Hogias integrationsområden och därmed möjlighet att vara med och påverka kunders och leverantörers möjlighet för smidigare integrationer med Hogias olika domäner.
Bakgrund och profil
Personen har en bakgrund med god domänkännedom, speciellt inom ekonomidomänen. Genom tidigare erfarenhet har personen kunskap av att få olika system att prata med varandra via ex. webbaserade APIer och att kunna ge baksupport.
Personlighet
Connect bryter mycket ny mark där det ofta är första gången något görs därför är nyfikenhet, förändringsbenägenhet och entreprenöriella egenskaper viktiga.
Du är ansvarstagande, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt med kund- och partnerprojekt.
Du behöver ha en stor förmåga att lyssna/hämta in allas synpunkter för att sedan koka ned dem till en kärnfull beskrivning av vad som ska göras utifrån vad som är mest kommersiellt gångbart.
Du är en lösningsorienterad lagspelare med god förmåga att kommunicera lösningar med kollegor och kunder.
Kommunikativa egenskaper
Du ska känna dig bekväm i att nätverka och ta hjälp av andra för att komma framåt.
Du kommer att kommunicera med partners, kunder och leverantörer samt teamet vilket kräver en tydlig situationsanpassning. Att vara duktigt på att skriva är viktigt inom Hogia varför du bör känna att detta är naturligt sätt att kommunicera för dig.
Meriterande
• Arbetat aktivt med integrationsfrågor
• Licenshantering inom Hogia
• Driftsättning
• Bankfilserfarenhet
Sammanfattning av de absoluta kraven
• Nätverkande
• Kravställning/problemlösning
• Domänkunskap inom ekonomi
Beskrivning av personens framtida potential
Målet är att banktjänsten skall övergå till aktiv förvaltning. Därefter kan rollen inkludera andra av Connects åtaganden så som att kartlägga behov och bidra till vidareutveckling av ekonomidomänens APIer.
Om Hogia Connect.
Hogia Connect har till uppgift att verka såväl kommersiellt som tekniskt för att ta fram så många affärsskapande integrationer som möjligt för att bidra till våra kunders ekosystem. Att skapa större kundnytta och bättre konkurrenskraft genom partnerskap och öka kundernas "stickyness".
Genom vår samlade kompetens kring Hogias produkter, integrationsutveckling och gällande ramverk kan vi hjälpa till att bygga integrationslösningar anpassade för våra kunders och våra interna behov. Vi är en organisation med hög kompetens ur både ett kommersiellt och tekniskt integrationsperspektiv vilket inkluderar marknads- och kundbehov, kravställning, projektledning, tekniska integrationslösningar, integrationsutveckling, val av verktyg och avtalsskrivning. Vi kan också bidra med olika resurser i bolagens integrationsprojekt i form av konsulttjänst/utvecklingsresurser.
Verksamheten kräver djup kunskap inom våra huvudområden, främst inom HR/Lön och Ekonomi men på sikt även inom vårt tredje område Transport, då dessa är komplexa och djup system- och kundkunskap krävs för att säkerställa hållbara integrationer som motsvarar kundens behov.
Hogia Connect ansvarar även för ett antal integrationsprodukter, bla Hogias Banktjänst som personen som nu går på föräldraledighet varit djupt insatt i. Vi kommer därför behöva säkra upp banktjänstens fortlevnad och fortsatta utveckling under denna tid.
Så först och främst innebär tjänstent ett stort fokus på Hogias banktjänst. Det innebär att vara väl insatt i bankernas MIGar, tidsplaner och vara den centrala punkten för att samla in information från bankerna. En viktig del är att kunna förstå kundernas/produktbolagens behov och kunna översätta dem till vad som behöver utvecklas och sammanställa kraven så att utvecklingsteamet förstår vad som behöver utvecklas.
Detta är i första hand ett konsultuppdrag (vikariat) t o m 2024-01-31 men kan ev. övergå till anställning.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till 2024-01-31
Publiceringsdatum2022-09-14ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSjötun Rekrytering AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sjötun Rekrytering AB (org.nr 559157-9122)
Arbetsplats Electus Rekrytering
Jobbnummer 6980319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.