Inquire Rekryterar Operational Purchasing Manager

Premier Service Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-06-17

Om företaget
ÖVERTRÄFFA ALLA LEVERANSLÖFTEN

På en marknad med hård konkurrens, snabba förändringar samt kunder och konsumenter som önskar valfrihet avseende sina leveranser, blir logistiken allt viktigare. Effektiv logistik handlar därför om att uppfylla och överträffa sina leveranslöften, samtidigt som den ska vara bra för hållbarhet och resultaträkning.

InQuire är idag Nordens ledande bolag inom utveckling, ledning och operativ drift av transport- och distributionsplattformar.

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och skapa en hållbar förändring i transportbranschen? Vi brinner för hållbara leveranser oavsett om vi pratar om miljömässiga, ekonomiska eller sociala aspekter. Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för oss en självklarhet - vi kallar det för Happy Delivery.

En mycket viktig bit i pusslet är våra leverantörer/ transportörer. Branschen står inför en enorm förändring där vi tillsammans behöver angripa alla utmaningar med full kraft för att vara främst i leden, kunna erbjuda en Happy Delivery-feeling i varje leverans och skapa en beständig förändring i en bransch full av möjligheter.

Som Operational Purchasing Manager driver du din operativa inköpsgrupp framåt där du är en viktig del i att få dagarna att gå ihop och fungera utifrån dagens alla utmaningar. Alltifrån att jaga kapacitet till att hantera reklamationsfrågor och att se till att administrationen utav transportörsavtal fungerar i våra system. Du är ansvarig för att du och din arbetsgrupp håller de deadlines och följer de uppsatta rutiner och arbetssätt som finns inom InQuire men även gentemot kunder och samarbetspartners.

Du älskar att kommunicera med människor och brinner för att motivera dem till bestående förbättringar och skapa långa och goda relationer.

På InQuire gör vi det både HÅLLBART och TILLSAMMANS.

Placeringsort- Lidköping- möjlighet till hybrid arbete men du bör vara på vårt kontor minst tre dagar i veckan.

Arbetsuppgifter
• Arbeta operativt inom vår inköpsprocess
• Utforma, utveckla och ansvara för rutiner, arbetssätt och uppsatta mål
• Delta i och leda utvecklingsaktiviteter och projekt
• Delaktig i transportupphandlingar

Profil
Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning inom logistik. Meriterande om du har utbildning/kunskap i branschunika regelverk såsom NSAB2000, Alltrans, Incoterms, ADR.

Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom transportlogistik, som säljare eller som köpare.

Vi ser gärna att du har brett nätverk inom branschen i Norden & Europa. Erfarenhet från kundrelationer/kundprojekt och leverantörsförbättringar. Du har erfarenhet av personalansvar.

Du har mycket god datavana, hög kompetens inom Powerpoint, Word, SharePoint och Excel. Önskvärd kompetens i Access och Visio.

Som person
Då tjänsten innehåller många kontaktytor både internt, externt samt en del arbete ute på fältet så ser vi att du är prestigelös, bra på att kommunicera och bygga relationer på alla nivåer.

Som person är du analytisk och strukturerad i ditt arbete samt har lätt för att se logiska sammanhang.
Du är den som ser möjligheter före hinder, har en positiv inställning, bra på genomförande och resultatinriktad.

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Jimmy Harryson 072-402 46 10 eller skicka ett mail, jimmy.harryson@premier.se.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 3 juli 2022.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Premier Service Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6107".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Premier Service Sverige AB (org.nr 556495-2017), http://www.premier.se

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
6752489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Service Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Service Sverige AB: