Innesäljare till Euromaster

Euromaster AB / Säljarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Euromaster AB i Varberg, Falkenberg, Halmstad, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Euromaster, en del av Michelinkoncernen, är Europas största däck- och fordonsservicekedja med över 2 400 försäljningsställen i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande tar vi ett helhetsgrepp. Hos Euromaster kan du finna marknadens bredaste sortiment av däck, fälg och tillbehör. I Sverige har Euromaster 120 verkstäder, integrerade och partners från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, samt en egen regummeringsfabrik. Vi är 450 anställda och omsätter 1,3 MDR SEK.
Vår vision är att skapa en enkel tillvaro för alla på väg. Det gör vi genom att ge kunden tillgång till en helhet, att alltid finnas där kunden behöver oss samt genom våra engagerade medarbetare. Vår värdegrund bygger på att skapa förtroende genom kundfokus, ärlighet och expertis. Läs mer om oss och koncernen på www.euromaster.se och www.michelin.com/eng/
Till vårt trevliga kontor i Varberg söker vi nu en innesäljare. Vill du vara en del av en kundorienterad grupp som alltid vill överträffa kundens förväntningar?

Publiceringsdatum
2021-01-07

Om tjänsten
Som innesäljare på Euromaster tillhör du ett team av kollegor som ser till att driva vår affär framåt.
I likhet med resten av samhället är vi mitt i en digital transformation; där din huvuduppgift är att coacha nya och befintliga kunderna i denna resa samt självständigt hämta, driva och utveckla affären hos befintliga och nya kunder.
I rollen ingår även ett stort inslag av ' continuous improvement' / ständig förbättring för att trimma våra processer, system och hur vi arbetar; med fokus på digitalisering. Vårt mål är att göra det enkelt för våra kunder att göra affärer med oss; och då krävs det ett stort driv för att förbättra och förenkla våra rutiner.
Huvuduppgiften är hantering av kunders behov (order)från våra återförsäljare och där vårt centrallager i Kungälv står för mest distribution. För att tillgodose kundernas behov ingår också orderläggning mot externa lager och externa leverantörer. Ett samtal kan leda till fyra olika beställnings förfaranden beroende på produkt och lager.
Under perioden mitten på februari till april och oktober till december har vi våra högsäsonger. Under perioderna då är det högre tempo och mer volym på både samtal och order på vår avdelning - vi har många kunder att stötta. En både rolig och något pulsökande period.
Som innesäljare på Euromaster har du många kontaktpunkter. Du är i nära kontakt med våra verkstäder runt om i Sverige samt med våra utesäljare som är ansiktet utåt hos våra kunder. Uppgifterna mot dem är varierande, mot verkstaden kan det handla om att sälja däck från deras lager till en återförsäljarkund eller att hjälpa dem efterlysa gods från vårt centrallager. Vi arbetar mycket nära utesäljare på fältet; och vårt samarbete omfattar med allt från kundinformation, orderregistrering, prisförfrågan och tillgänglighetsfrågor.
Som en del i teamet för återförsäljning arbetar du även nära kollegor inom vårt Contactcenter och vår leasingsupport; vi är en avdelning som stöttar och hjälper varandra för kundernas bästa.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en sex månaders inledande provanställning. Placeringsort är Varberg på vårt huvudkontor och tjänsten är på heltid med arbetstider måndag- fredag 07-16 med möjlighet till flextid.
Vem är du?
Vi söker dig som vill ingå i ett team med nära till skratt och som arbetar tillsammans mot att hitta lösningar med kunden i fokus. Vårt team har högt i tak och vi ser gärna att du som söker tycker att det är viktigt att ni tillsammans som team stöttar och lyfter varandra i de motgångar och medgångar som uppkommer under en arbetsdag.
Du ger ett professionellt bemötande till våra kunder och säkerställer en hög kundnöjdhet genom att vara lyhörd för kundens önskemål. Att få möjlighet arbeta med ett flertal kontaktytor såväl internt som externt är något som vi tror tillgodoser din sociala kompetens. Vi tillhör en större organisation och har du erfarenhet av att arbete i det sedan tidigare underlättar det förmodligen förståelsen för vårt företag.
Vi söker dig som är van vid att driva ditt eget arbete och är engagerad i de arbetsuppgifterna du tar dig an samt är proaktiv och fångar upp våra kunders långsiktiga behov. Vi ser att du med har tidigare erfarenhet från försäljning, administration och ständigt förbättring och med fördel från arbete i en liknande tjänst.
Då vi genomför en digital förändringsresa är det viktigt för oss att du är systematisk och har lätt för att ta dig an nya digitala verktyg och system, men också att starkt driva på förändring. För att lyckas med detta ser vi att du är analytiskt och kan ta fram data som krävs, analysera (i tex Excel, Qlickview, övriga verktyg) och fatta beslut och driva vägen framåt.

Så ansöker du
För mer info om tjänsten är du välkommen att kontakta Logistic Manager Karin Minning på telefon: +46703367162.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är den 29 januari 2021.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Euromaster AB
Stormhallsvägen 6
43232 Varberg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Euromaster AB (org.nr 556078-6500)
Stormhallsvägen 6 (visa karta)
432 32  VARBERG

Arbetsplats
Adm, Lv-Verkst, Centrall, Pv-Verkst

Jobbnummer
5513991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Euromaster AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Euromaster AB: