Innesäljare/Kundansvarig
LGT Logistics AB / Säljarjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LGT Logistics AB i Tibro Innesäljare/Kundansvarig
Kundansvar, sälj och support
Befattningsbeskrivning - Innesäljare/Kundansvarig
Bakgrund
LGT Logistics AB har över fyrtio års erfarenhet av internationella möbeltransporter till detaljhandeln och är möbelindustrins förstahandsval. Vi distribuerar mer än 12 000 kubikmeter möbler varje vecka. Vi är kända för att vara anpassningsbara, ha snabba och flexibla leveranstider med hög servicenivå och branschledande kvalitet. LGT Logistics AB ingår i Nordic Transport Group sedan 2021.
Uppdrag
Vi förstärker nu vårt "dream team" och söker en passionerad och affärsdriven innesäljare och förvaltare av våra kunder. Är du en person som vet hur det känns när man lyckas och har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer? Vi tror att du som söker är innovativ, har ett inre driv att utvecklas och driva våra tjänster framåt på marknaden. Du ser lösningar snarare än hinder och är inte rädd för att ta för dig.
Innesäljarens viktigaste uppdrag är att öka försäljningen till nya och befintliga kunder.
I rollen som Innesäljare/Kundansvarig arbetar du både självständigt och med dina kollegor på marknadsavdelningen med att operativt identifiera, prospektera och sälja mot nya potentiella kunder samt befintliga kunder inom våra segment. Beställare hos kunderna kan exempelvis vara logistikchef, lagerchef, produktionschef, personalchef och inköp. Vi ser en möjlighet att växa in hos oss med start i rollen som innesäljare innehållande enklare sälj, support och stöttning till kollegorna och där du både säljer själv och hjälper dina kollegor gentemot deras kunder i olika säljfrämjande arbetsuppgifter. Du kommer att både fokusera på bearbetning av våra befintliga kunder och förarbetet på att försöka finna nya kunder som dina kollegor hjälper dig med att vinna. Du förväntas ringa så väl 'kalla' samtal som att följa upp på kontakter från marknadsaktiviteter. Över tid kommer du mer och mer självständigt att driva försäljningsprocessen från bokning av mötet, genomförande av mötet, skapande av offert och att ingå avtal med dina kunder samt även successivt bygga upp din egen kundbas som löpande bearbetas i syfte att hitta nya affärsmöjligheter.
Här blir du erbjuden:
Marknadsmässig lön
Bonus
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag
Tjänstebil
Härliga och drivna kollegor
Tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Dina ansvarsområden
Hitta nya och utveckla befintliga kunder
Lösa samt erbjuda kundunika upplägg
Offertframtagning på nya affärsmöjligheter
Besvara löpande prisförfrågningar
Prissättning och taxering
Supportera övriga på säljavdelningen
Självständigt och i grupp driva säljprocess, från prospektering till färdig affär
Bygga långsiktiga relationer och strategiska samarbeten
Samarbeta med kollegor i syfte att överlämna vunna affärer till trafik, lager och terminal cheferna, vilka ansvarar för den operativa delen av affären
Din profil
För att du ska trivas hos oss är det en bra förutsättning att du vill vara en del av en tillväxt organisation, att du vet att det krävs hårt jobb, struktur och ihärdighet för att lyckas. Att du brinner för att skapa kundnytta, är trygg, positiv, prestigelös och engagerad. Att du är en säljprofil som på egen hand ständigt snappar upp trender och är nyfiken på hur vårt näringsliv utvecklas och varför. Vi ser positivt på om du har några års erfarenhet av försäljning av logistiktjänster. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av vår bransch och har erfarenhet av att driva affärer med/mot e-handel, logistik och industri. Det viktigaste och avgörande är dock din personlighet, driv, engagemang och en vilja att prestera och lyckas i dina mål.
Kompetenser och erfarenheter:
Tidigare erfarenhet av försäljning av logistiktjänster
Förhandlingsvana
Integritet
Resultatorienterad/driv
Kvalitetsmedveten
Kundfokus
Initiativrik
Lyssnande
Grundläggande kunskaper i Officepaketet
Strukturerad och kommunikativ
Svenska och engelska flytande i tal och skrift
B-körkort ett krav
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan så tveka inte att söka!
Placeringsort är vårt huvudkontor i Tibro och med möjlighet till distansarbete.
Har du frågor om tjänsten kontakta VD Niklas Danielsson
niklas.danielsson@lgtlogistics.com Skicka din ansökan till;
ansokan@lgtlogistics.com Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-10
E-post:
ansokan@lgtlogistics.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Innesäljare/Kundansvarig".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lgt Logistics AB (org.nr 556123-0722),
https://lgtlogistics.com/sv Fågelviksleden 4 (
visa karta)
543 50 TIBRO
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Spedition
Kontakt VD
Niklas Danielsson
niklas.danielsson@lgtlogistics.com Jobbnummer 8320862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.