Inköpsstrateger till Region Gävleborg

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Söderhamn, Östhammar eller i hela Sverige

Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2015-06-05

Dina arbetsuppgifter
Regionens funktioner för förvaltningsledningarna är samlade på Regionkontoret.
Här finns bland annat funktionsansvariga för kommunikation, ekonomi, kansli, utveckling och inköp. Vi arbetar med centraliserade processer, strategiska utvecklingsområden och löpande förvaltning.

En av de centraliserade processerna inom regionen är Inköpsprocessen. Kreativitet, lösningsförmåga och flexibilitet är ledord inför kommande år inom inköpsverksamheten.

Vi söker nu 3 stycken inköpsstrateger för att:

• Förstärka regionperspektivet
• Underlätta gemensam fokusering
• Förbättra vår förmåga att fånga in ny kunskap och omvandla den till högkvalitativ verksamhet
• Utveckla processerna och göra vårt uppdrag för medborgarna än bättre
• Omsätta regionövergripande strategier inom olika områden, till kategori- och inköpsspecifika strategier och planer.

Inköpsstrategerna kommer att tillhöra regionsstaben och rapportera direkt till inköpsdirektören. En av strategerna kommer att arbeta inriktat mot området köpt vård.

Som inköpsstrateg är du en nyckelperson när det gäller att skapa övergripande inköpsstrategier inom de kategorier du tilldelas och i samverkan med kollegorna även skapa övergripande strategier för helheten. Du ansvarar för att inköpsstrategierna baseras på hela produktions- och försörjningskedjan och tar hänsyn till hela livscykeln. Genom att arbeta med strukturerade arbetssätt genom hela inköpsprocessen bidrar du till att regionens totala kostnader sänks.

Arbetet består även av att definiera och följa upp övergripande mål/nyckeltal för tilldelade kategorier/områden, identifiera intressenter och leda kategoriteam samt att genomföra spendanalyser och leverantörsmarknadsanalyser. Vidare arbetar inköpsstrategerna med att stödja inköpsavdelningen vid specifika avtal gällande t.ex. revision av befintliga leverantörer och avtal eller vid implementering av vissa specifika avtal.

Som inköpsstrateg kommer du delta i, och i vissa fall driva, utvecklingen av inköpsprocessen och dess verktyg, vara ett stöd till Regionledningen i inköpsverksamhetsrelaterade beslut och arbeta med in- och outsourcingunderlag som en del i inköpsstrategiarbetet inom tilldelade kategorier/områden. Du kommer även arbeta med för området relevant omvärldsbevakning.

Målsättningar med arbetet
• Sänka Regionens totalkostnad
• Bidra till Regionens utveckling
• Förbättra och effektivisera Regionens inköpsverksamhet
• Skapa tydlig redovisning av inköpsverksamhetens nytta

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som civilekonom, civilingenjör eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom lång arbetserfarenhet inom relevant område. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete som strategisk inköpare eller kategoriledare i större organisation med kategoribaserad inköpsprocess. Vidare har du god erfarenhet av upphandling och förhandlingsarbete och vana av att arbeta i stabsorganisation.

Som person ser vi att du har god beslutsförmåga, tydlighet och att du är resultatinriktad med en ekonomisk medvetenhet. Du är en god kommunikatör, ger återkoppling och har förmåga att engagera och skapa ett positivt arbetsklimat som stimulerar till delaktighet från såväl kollegor som verksamheter. Du har en förmåga att bygga relationer för samarbete, både inom och utom den egna organisationen, och skapa en helhetssyn med patient/medborgarnyttan som utgångspunkt. Vidare har du en strategisk och analytisk förmåga. Vi söker dig som är nyfiken och omvärldsorienterad och som är kreativ och innovativ. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Region Gävleborg med rekryteringsföretaget Experis. Läs mer om jobbet och ansök på www.experis.se , annonsid 986733
För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Enebrink, 026- 66 30 27 eller via sara.enebrink@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Enebrink 0708543043

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2325590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: