Inköpssamordnare Socialförvaltningen Centrum

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!


Publiceringsdatum
2022-03-04

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva utvecklingen av inköpsprocessen i socialförvaltningen Centrum? Hos oss får du möjlighet att arbeta nära verksamheterna och vara en del av samhällsutvecklingen. Som inköpssamordnare kommer du tillhöra ekonomiavdelningen som består av ett kompetent och engagerat team som stöttar varandra och bidrar till varandras utveckling och trivsel. Du erbjuds ett spännande och omväxlande arbete på en arbetsplats som är centralt lokaliserad i staden.

Tjänsten som inköpssamordnare innebär en central roll i förvaltningen. Du kommer att driva förvaltningens arbete med kvalitetssäkrade och hållbara inköp av varor och tjänster enligt gällande lagar och regelverk.

Dina arbetsuppgifter innebär att vara ett operativt stöd till verksamheterna vid inköp och upphandlingar och säkerställa kvalitetssäkrade underlag och korrekt dokumentation. Du ansvarar för att leda inköpsnätverket i förvaltningen och driva utveckling av processer och rutiner samt ansvarar för stödjande/styrande dokument inom inköpsområdet. Som en del ingår utbildning av chefer och beställare. Du kommer att ansvara för direktupphandlingar som uppnår större belopp, genomföra förnyad konkurrensutsättning samt mindre upphandlingar. I rollen ingår att vara lokal systemförvaltare för Proceedo och att hantera hela flödet från beställning till betalning

I rollen kommer du även analysera och följa upp avtal samt delta i kategoriarbete och andra projekt kopplade till förbättringar av inköpsverksamheten.


Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial examen inom inköpsområdet eller ekonomi alternativt annan examen som anställande chef bedömer som likvärdig. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av inköpsarbete och goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har goda kunskaper i Office 365.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom en politiskt styrd organisation. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning samt har arbetat med processledning och verksamhetsutveckling. Om du har erfarenhet av Visma Proceedo ses även detta som meriterande.

I rollen som inköpssamordnare är du synlig ute i verksamheten och det är därför viktigt att du håller en hög kvalitets- och servicenivå. Som person har du god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du trivs med att samarbeta med andra för att uppnå resultat. Du har samtidigt integritet och känner dig trygg med att självständigt driva processerna framåt och att fatta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har också en god analytisk förmåga och ser lätt orsakssamband. Din pedagogiska förmåga är värdefull då du i ditt arbete ska informera och ibland motivera dina kollegor i deras inköpsarbete. Du gillar att lära nytt och att vara med och utveckla verktyg, metoder och arbetssätt.

Vi ser fram emot din ansökan!



ÖVRIGT
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. Har du en aktuell profil för tjänsten kommer du att få ett test skickat till den e-postadress du uppger i din ansökan efter sista ansökningsdag. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så fort som möjligt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C79072".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum

Kontakt
Avdelningschef Ekonomi Socialförvaltning Centrum
Anette Östergaard

Jobbnummer
6406073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: