Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln!

Professional Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2014-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln!" (publicerad 2014-03-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Professional Consulting

Söker du arbete inom inköp? Trivs du i samarbeten och har goda kunskaper i Excel? Då har vi tjänsten för dig!
Vår kund är ett framgångsrikt detaljhandelsföretag med 71 varuhus, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Det är ett expansivt företag som erbjuder roliga och stimulerande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Organisationsstrukturen är platt med korta beslutsvägar. De har idag över 1 100 anställda som arbetar antingen i vår kunds varuhus eller på deras lager, inköpskontor eller huvudkontor. På huvudkontoret i Upplands Väsby arbetar de i ständig utveckling med ekonomi, marknad, inköp samt IT. Majoriteten av företagets produkter importeras från Asien och Europa och distribueras till varuhusen vid två centrallager i Sverige.
Vi letar nu för vår kunds räkning efter en inköpskoordinator. I rollen kommer du vara delaktig i det dagliga arbetet med att driva och utveckla avdelningen. Vidare kommer du att arbeta med:

• Beredning i kampanjprocessen; utföra kampanjer, prisförändringar, beställa prover m.m.
• Vara behjälplig och svara på frågor direkt från butik eller via kundens contact center
• Arbeta med produktberedning av order, inklusive märkning, artwork, förpackning m.m.
• Underhåll och uppdatering av befintliga projektlistor
• Hålla hemsida uppdaterad av information, säljtexter och register

Du kommer i denna roll ha ett nära samarbete med resterande på marknadsavdelningen, där bland annat administration och prover för pressutskick och pressvisningar ingår. Stor del av arbetet sker i Excel och du kommer rapportera till kategorichefen.

Tjänsten är på heltid och med start så snart vi funnit rätt kandidat. Du kommer att vara anställd som konsult via ProfessionalConsulting och arbeta i kundens lokaler i Upplands Väsby. Längden på uppdraget är sex månader, med eventuell chans till förlängning för rätt person. Kontorstider tillämpas, 08.00-17.00.

Vi ser att du som söker har gymnasieutbildning inom ekonomi. Det är meriterande om du har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, alternativt en KY-/kandidatutbildning inom inköp. För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har mycket goda kunskaper i Excel. Som person ser vi gärna att du är öppen, positiv och en teamplayer. Rollen innebär direktkontakt med kollegor inom organisationen och vi söker därför dig som är trygg i dig själv och har en social förmåga.

Känner du att detta är tjänsten för dig? Sök idag, vi kommer gå igenom ansökningar löpande.
Vi som jobbar på Professional Consulting brinner för att skapa jobb för unga akademiker och tjänstemän! Vi är ett rekryteringsföretag och vi jobbar med tjänster inom områdena IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-02-05

Arbetstider och omfattning
HELTID 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1770446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: