Inköpscontroller till Stayhard!

Eligo AB / Administratörsjobb / Herrljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Herrljunga, Vårgårda, Vara, Falköping, Ale eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eligo AB i Herrljunga, Ale, Borås, Habo, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2012-04-11

Om företaget
Stayhard AB grundades 2005 och har växt med god lönsamhet sedan starten. Affärsidén är att sälja trendiga kläder och accessoarer i ett brett sortiment via främst internet. Utbudet på omkring 150 varumärken kommer från både väletablerade modevarumärken och från nya spännande designers. Idag finns Stayhard etablerat med försäljningskanaler i Sverige, Danmark, Norge, Finland samt med en gemensam försäljningskanal för övriga EU. Stayhard har också etablerat två fysiska butiker, en butik i centrala Göteborg, samt en lagerbutik i Herrljunga där kunderna genom en särskild lösning ges tillgång till hela webbutikens sortiment direkt över disk. Stayh är medlemmar i Svensk Distanshandel och Trygg E-handel, för mer information se www.stayhard.se

Om tjänsten
Som inköpscontroller har du det övergripande ansvaret för inköpsbudgetering, uppföljning av nyckeltal, varustyrning, budgetplanering och försäljningsanalysering. Till huvudsakliga uppgifter hör att driva, utveckla och följa upp planeringsarbetet i inköpsorganisationen, samt att utveckla system, processer och verktyg för att optimera det dagliga arbetetkring inköpsbudget och försäljning. Du kommer som inköpscontroller att vara involverad i hela verksamhetens varuflöde och kommer att arbeta nära företagets olika avdelningar - från lager och försäljning till inköp och sortiment. Inköpscontrollern ska utifrån ett affärsmässigt controllerperspektiv aktivt arbeta med företagets inköpsavdelning och stötta och ifrågasätta dagliga beslut för en optimerad försäljning och strategiska inköp.

Inköpscontrollern kommer också att ansvara för implementering och utveckling av budgetprocesser, system och framtagning av prognoser och verktyg, samt för företagets inköpsplanering och varufördelning. Ett dagligt arbete kring försäljningsuppföljning och avvikelserapportering tillhör också ansvarsområdet för att ständigt arbeta proaktivt med sortiment och åtgärder. Du arbetar tätt med företagets olika avdelningar, så det är viktigt att du är en team player likväl som att du är initiativtagande och självgående.

Vi tror att du har/är följande för att trivas i denna tjänst:

Civilekonomexamen på högskolenivå eller liknande

Tidigare erfarenhet av Business Controlling

God kunskap om inköpsprocesser och budgetplanering

Avancerad erfarenhet av Excel

Analytisk och affärsmässig

Försäljningsfokuserad

Flexibel & prestigelös

Organiserad & noggran

Målinriktad & engagerad

Tidigare erfarenhet av liknande tjänst inom branschen är meriterande.

Placering: Herrljunga

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Eligo. Frågor besvaras av Michaéla Faily, Eligo, tfn 031-761 31 34. Ansökan och CV skickas till michaela.faily@eligo.se
För mer information om Stayhard, besök www.stayhard.se

Sista ansökningsdag är 29 april.

Välkommen in med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-29
Ansökan kan skickas till e-postadress: michaela.faily@eligo.se

Kontakt
Michaela Faily, Rekryterare, 073-3834914, 031-7613134 (Direkt), michaela.faily@eligo.se

Företag
Eligo AB

Adress
Eligo AB
Kungsgatan 34
41119 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 34
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-761 3134
E-postadress: michaela.faily@eligo.se

Jobbnummer
1210057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eligo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eligo AB: