Inköpschef för etablering av inköpsfunktion
CityMail Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2007-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpschef för etablering av inköpsfunktion" (publicerad 2008-01-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
CityMail är ett personalintensivt företag där personalkostnader utgör huvuddelen av kostnadsmassan. Genom den expansion som CityMail genomför börjar även övriga kostander uppgå till en
ansenlig mängd; c:a 200 msek.Vi ser nu ett behov av att centralisera inköpen och få ett bättre grepp om inköpsprocesserna.
Uppdraget
Vi söker dig som vill bygga upp en central inköpsavdelning. Du kommer att tillhöra vår Finance-avdelning och direktrapportera till CFO och kommer att ha personalansvar på sikt. Placeringen blir
på vårt huvudkontor i Stockholm (Västberga). I linje med CityMails vision vidareutvecklar du kontinuerligt dina medarbetare och verksamheten för att nå våra uppsatta mål. Du delar vår
grundläggande inställning om att allt går att göra bättre!
Huvuduppgifter
• leda funktionen mot såväl strategiska som operativa mål
• övergripande ansvar för CityMails inköp
• utveckla och strukturera inköpsfunktionen med kringliggande processer
• ledning, stöd och delaktighet i upphandlingar
• säkerställa implementering och uppföljning av nya avtal
• medverkan i koncernens inköpsforum
• förhandla och omförhandla inköpsavtal
Kvalifikationer
• minst 5 års erfarenhet av inköpsansvar i medelstort bolag, gärna inom logistik
• du är civilekonom eller civilingenjör
• förhandlingsvana och erfarenhet av upphandling
Du är
• analytisk, strukturerad och resultatinriktad
• en energisk person med god samarbetsförmåga
Vi erbjuder
CityMail var först i världen att utmana ett postmonopol och vår kultur präglas av vår historia - utmanaren som vågade tänka nytt. Hos oss får du stort utrymme för egna initiativ och idéer.
Vi har en stark tro på din och alla medarbetares förmåga att göra skillnad! Du är med från början och bygger upp din funktion i organisationen.
Tjänsten är på heltid, tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2007-12-19Anställningstyp/arbetstiderHeltid/Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2007-12-20
FöretagCityMail Sweden AB
Box 90108
12021 Stockholm
Mer information på
http://www.citymail.se Jobbnummer 80436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.