Inköpsassistent till Sundbyberg

Kronofogdemyndigheten / Kontorsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?

Ditt nya jobb

innebär att du arbetar med administrativt stöd till Kronofogdens upphandlare och är behjälplig i upphandlingarna, men även svara för stor del av uppföljningarna av de upphandlade leverantörerna. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• kreditbevakning med tillhörande kontrollåtgärder för leverantörer som haft avvikelser (t.ex. sänkt rating).
• kontroll av tilltänkta och befintliga leverantörer
• framtagande av statistik över leverantörer.
• sammanställning av leverantörer med kontaktuppgifter, organisationsnummer m.m.
• diarieföring och hantering av akter i upphandlingsärenden.
• registrering av ärenden i avtalsdatabaser
• visst arbete med fakturagranskning
• ge stöd och hjälp till verksamheten med frågor kring beställningar i inköpssystemet.

Inköpsarbetet styrs av LOU - Lagen om Offentlig Upphandling. Du arbetar i nära samarbete med upphandlare och jurister, som har det övergripande ansvaret för strategiarbete, upphandlingar och avtalsuppföljningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har aktuell gymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område
• har förmåga att arbeta självständigt och resultatinriktat
• är kommunikativ
• kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
• är lyhörd, hjälpsam och kan samarbeta väl
• har stor integritet och förmåga att skapa goda relationer
• har god analytisk förmåga.

Det är meriterande

om du har arbetat med upphandlingsärenden. Det är också meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av LOU. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av något inköps- eller upphandlingssystem.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam.

Anställningen är tills vidare med beräknat tillträde 30 september. Vi kan komma att tillämpa provanställning om högst 6 månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Kronofogdens rekryteringsprocess?

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-05-05

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Berglöf Hedar, kanslichef 010-575 01 99
Katharina Andersson, hr-konsult 010-572 96 83
Per Lindvall, facklig kontaktperson Saco 010-578 35 96
Arne  Lundgren, facklig kontaktperson ST 010-577 59 03

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten
Esplanaden 1
17221 Sundbyberg

Kontorsadress
Esplanaden 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2279644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: