Inköpsassistent till Koncernkontoret i Malmö
Region Skåne, Koncernkontoret / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Koncerninköp är en strategisk resurs till regionstyrelsen och har i uppdrag att säkra regionens behov av varor och tjänster med fokus på besparing och kvalitet. Koncerninköp genomför upphandlingar för sammantaget cirka 24 miljarder kronor per år. Koncerninköp är uppdelade i fem enheter: Enheten IT och allmänt material, Enheten läkemedel och medicinsk teknik, Enhet medicinskt material, Enheten tjänster och Enheten inköpsservice.
Enhet Inköpsservice ger service angående inköp och avrop.
Publiceringsdatum2016-04-04ArbetsuppgifterVi söker en ny medarbetare som vill arbeta som Inköpsassistent på Koncerninköp/Inköpsservice i Malmö.
Som inköpsassistent arbetar du med beställningar till sjukvården i Region Skåne. Arbetet sker huvudsakligen via telefonen där du har tät kontakt med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker via datorn och de beställningssystem vi använder oss utav.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har en avklarad gymnasieutbildning och har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är även ett krav att du har arbetat med kundtjänst/support tidigare och har goda kunskaper i Officepaketet. Har du sedan tidigare även erfarenhet av de produkter som används inom vården är detta meriterande. Det är önskvärt att du har arbetat i systemen Raindance och Jeeves samt ser datorn som ditt naturliga arbetsredskap.
Som person är det är viktigt att du är initiativrik och drivande och kan lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Vi tror att du har god social kompetens och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
På
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-06-01 eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-18
Ange följande referens när du ansöker: A559029
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSig-Britt Fransson, Enhetschef Inköpsservice 040-675 38 87
Facklig kontaktMaria Gál, Vision 0768-870 164
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2760629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.