Inköpsanalytiker till Bonava!
Novare Professionals / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Bonava är en av de ledande bostadsutvecklarna i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Idag har Bonava 2000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Sankt Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 14,5 miljarder kronor (2017). De skapar hem och områden där människor lever sina liv. Bonava vet att världens bästa hem inte bara handlar om vacker interiör eller smart arkitektur, utan lika mycket om människorna som bor där och hur de lever sina liv. Det är därför de är så noga med att skapa både hem och levande platser. Detta är inte något som skapas vid det sista penseldraget. Utan det är så allting börjar.
Vill du arbeta med inköp och att se över kontrakt och processer? Är du självgående i ditt arbete och trivs med att arbeta analytiskt och sätta din egen struktur för att lösa uppgiften? Är du redo att ta dig an en roll på en av norra Europas ledande bostadsutvecklare? Då kan rollen som Inköpsanalytiker hos Bonava vara nästa utmaning för dig!
Om rollen
I rollen som Inköpsanalytiker kommer du att ingå i Bonavas globala inköpsorganisation där du deltar aktivt i inköpsprojekt. Bolaget befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och portföljen för projektutveckling växer löpande. Du kommer i denna förändringsprocess ha en viktig roll i att stötta upp i de operativa inköpsprocesserna där ditt ansvarsområde i huvudsak kommer att omfatta indirekt material. Stort fokus i rollen är att se över, strukturera och analysera kontrakt Bonava har med leverantörer. Du blir därmed en viktig del i leverantörsuppföljningsprocessen vad gäller att genomföra utredningar och ta fram beslutsunderlag. I detta har du ett nära samarbete med interna stakeholders och Category Managers.
I tjänsten kommer du framförallt att arbeta med att:
• Stödja organisationen i frågor som rör inköp avseende de kategorier/inköpsgrupper som Category Managers ansvarar för
• Se över, strukturera och kontrollera kontrakt
• Stötta upp i inköpsprojekt av mindre ekonomisk och strategisk betydelse samt bistå i att implementera resultatet.
Uppdraget är en del av Novare Professionals personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Professionals och arbeta som konsult hos kunden. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.
Publiceringsdatum2019-03-06KvalifikationerFör att lyckas i den här rollen ser vi det som avgörande att du har tidigare erfarenhet från inköp, förhandlingar och omförhandlingar av kontrakt. Vi ser det även som viktigt att du:
• Har relevant utbildning
• Är flytande i engelska (koncernspråk)
• Har goda kunskaper i Microsoft Excel, Powerpoint och Outlook
För att trivas i rollen tror vi att du är analytisk, engagerad, professionell och självgående. Du har förmågan att skapa din egen struktur i arbetet och är trygg i att ta egna initiativ. Därtill är du lösningsorienterad och har mycket god social kompetens.
Övrig information
Uppdragsperiod: Omgående t.o.m. 31/6-2019, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Låter det här intressant? Ansök då redan idag - allt vi behöver är att du bifogar ditt CV via annonsen. Notera att urval sker löpande. Vid frågor - vänligen maila
joakim.groth@novare.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Groth
Joakim.groth@novare.seFöretagNovare Professionals
AdressNovare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm
KontorsadressBlasieholmsgatan 4B
Jobbnummer 4652408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.