Inköps- och Projektkoordinator
Sourcian Partner / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sourcian Partner i Göteborg,
Stenungsund,
Söderköping,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-05-29BeskrivningGillar du rent vatten, teknik och inköp?
Tycker du långsiktig lönsamhet, stabila rutiner, tekniskt inköp, logistik och leverantörs-uppföljning/utveckling är spännande?
Är du en person med problemlösnings attityd, noggrann, statistisk och gillar att ligga steget före?
Dina arbetsuppgifterVi söker för kunds räkning en inköps-och projektkoordinator.
I denna spännande roll inom svensk miljöteknik arbetar du med inköp på både operativ och strategisk nivå där du har en viktig koordinerande roll. Du kommer i rollen att arbeta med inköp, leverantörsutveckling och logistik samt ansvarar för att lyfta dessa områden till toppklass.
Vårt kundföretag är marknadsledande inom utrustning för mekanisk rening och avvattning till alla typer av reningsverk. Företaget har funnit i över 150 år, har en stabil ägarsituation och levererar spjutspetsteknologi med robust kvalitet inom miljöteknik.
Övergripande ansvarsområden;
- Säkerställa inköp av lager- och projektkomponenter till rätt pris, till rätt kvalitet och till rätt tillfälle. Rollen är underställd Project Delivery Manager som har det totala ansvaret för kvalitet och lönsamhet för våra projekt.
- Tillsammans med logistikansvarig planera, boka och följa upp leveranser från leverantörer
- Skapa relevanta leverantörs KPI'er, följa upp och tillsammans med leverantörer förbättra utfallet ink priser på inköpta komponenter. Tillsammans med övriga avdelning optimera de interna arbetssätten i syfte att minimera fel och undvika kontroll eller dubbelarbete.
Dina arbetsuppgifterGenomföra löpande inköp
- Granska frisläppta order
- Planera och genomföra inköp
- Komplettera system med uppgifter från leverantörer
- Bevaka inleverans - följa upp utestående leveranser, följa upp avvikelser
- Godkänna inkommande leverantörsfakturor
- Planera och följa upp egenkontrollerade transportbokningar
Utveckla inköpsrutiner och leverantörer
- Föreslå relevanta inköps KPI'er
- Säkerställa rutiner och ramavtal med leverantörer
- Skapa och genomför löpande uppföljning av leverantörer enligt KPI
- Genomför regelbundna avstämningar med leverantörer gällande utveckling
- Hjälpa projektledare att ta fram alternativa leverantörer
- Vid större inköp, konkurrensutsätta leverantörer
- Skapa rutiner för inköp av tjänster och avtal kopplade till dessa
- Skapa rutiner för attest av inköpsorder i IFS
- Säkerställa att omkostnadsinköp kan hanteras via inköpsorder
- Tillsammans med Verkstad och Service definiera och optimera säkerhetslager och ledtider i system i syfte att optimera beställningspunkter
- Tillsammans med Project Delivery skapa prisberäkningsmallar för att enkelt kunna göra korrekta kalkyler för projektspecifika inköp av återkommande produkttyper.
Administrativa uppgifter i projekt
- Stödja projektledarna med administrativa rutiner och uppdateringar i IFS (Order hantering, Ordererkännande, Fakturering, uppdatera datum och status på aktiviteter)
- Säkerställa att rutiner är tydliga och transparenta så att logistikkoordinator kan hantera löpande inköp av reservdelar
- Övriga på avdelningen förekommande uppgifter
KvalifikationerVi söker dig som har;
- Dokumenterat erfarenhet från tekniskt inköp och projektadministration alternativt motsvarande utbildning
- Erfarenhet från att sätta upp och följa upp KPI'er
- Erfarenhet och intresse för avtalsjuridik
- Kunna läsa 2D och 3D ritning, ta ut egna mått i ritningar
- Flytande Svenska/Engelska kunskaper i tal och skrift
- Goda kunskaper i Excel, (t.ex. Pivot tabeller / Diagram) Word
- Erfarenhet av arbete i ERP (IFS) är ett krav
Meriterande erfarenheter
- Kunskaper i Norska, Tyska och Finska meriterande
Om anställningen
Uppdragslängd: 6 månader
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Sourcian Partner.
Finns möjlighet till fast anställning eller förlängning av konsultuppdrag efter periodens utgång.
Övrig informationÄr du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
info@sourcian.seVaraktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Augusti 2018 Visstidsanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 2018/2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSourcian Partner
AdressSourcian Partner
Järnvågsgatan 3
41127 Göteborg
KontorsadressJärnvågsgatan 3
Jobbnummer 4172355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.