Inköpare/upphandlare
Inspektionen för vård och omsorg / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm,
Solna,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Är du en av våra nya Inköpare/upphandlare?
IVO söker en inköpare/upphandlare till inköpsfunktionen. Inköpsfunktionen är en del av ekonomienheten på avdelningen för verksamhetsstöd- och styrning. Ekonomienheten består idag av 12 personer och ansvarar för ekonomistyrning, verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, lokalförsörjning, ledningssystem och kvalitetsuppföljning, intern service och inköp och upphandling. På avdelningens rättsenhet finns en upphandlingsjurist som ansvarar för juridiskt stöd
På IVO tillämpar vi ett decentraliserat ansvarar för inköp och upphandling, vilket betyder att respektive avdelning ansvarar för sina behov och avtal. Avdelningen för verksamhetsstöd- och styrning tillhandahåller praktiskt och juridiskt stöd för att myndighetens inköp och upphandlingar ska kunna ske enhetligt, rättsenligt och affärsmässigt. Många upphandlingar sker även multiregionalt, då IVO finns på sex orter i landet, och samordnas då av avdelningen för verksamhetsstöd- och styrning. Myndigheten köper huvudsakligen tjänster.
Inköpare/ upphandlare med kategoriansvar process
Du är processutvecklare för inköp och upphandling och utvecklar, tillsammans med upphandlingsjurist, inköps- upphandlings- och avtalsprocesser så att myndighetens anskaffningar kan genomföras på ett så enhetligt, rättsenligt och affärsmässigt sätt som möjligt.
I arbetsuppgifterna ingår därutöver att:
• utforma och ge råd och stöd till medarbetare vid direktupphandling och avrop från ramavtal med en eller rangordnade leverantörer,
• genomföra upphandling samt avrop genom förnyad konkurrensutsättning tillsammans med beställare,
• bevaka och följa upp ingångna avtal (avtalsförvaltning),
• tillsammans med controller regelbundet följa upp avtals- och leverantörstrohet,
• kartlägga myndighetens inköpsmönster och arbeta med spend eller liknande metoder för att utveckla hur IVO kan jobba strategiskt med inköp och upphandling,
• fortsätta arbetet med hållbarhetsfrågor i upphandling kopplat till IVO:s målsättningar om hållbarhet,
• samordna avdelningens inköpsgrupp bestående av tre personer,
• särskilt stötta avdelningen med upphandling och förvaltning av driftsavtal.
Publiceringsdatum2017-12-15Kompetenser• god analytisk förmåga
• mycket god förmåga att formulera dig tydligt i såväl tal som skrift,
• minst tre års erfarenhet av arbete med behovsanalys, kravställning och avtalsförvaltning.
• minst två års erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandling och avrop av tjänster inom offentlig verksamhet,
• tillräckliga kunskaper om LOU och avtalstolkning för uppdraget,
• högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning som kan bedömas som likvärdig.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att ha många kontaktytor vilket kräver att du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, har en hög servicekänsla och ett professionellt bemötande. Du har förmåga att förstå komplicerade språkliga underlag och du producerar egna dokument av hög kvalitet. Du planerar, analyserar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• e-handel, gärna i Visma Proceedo
• arbete med upphandlingsverktyget TendSign
• arbete med strategisk behovs- och inköpsanalys.
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder arbete i en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och centralt i Stockholm. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid, med placering i Stockholm.
För frågor vänligen kontakta Enhetschefen Anna Hedström, 010-7885690 alternativt HR-specialist Sara Eriksson 010-788 58 91. Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl 010-7885257, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Knight, Fackförbundet ST, 010-788 54 63.
Märk din ansökan med ref nr 2.6.1- 44183/2017. Sista ansökningsdag är den 14 januari. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInspektionen för vård och omsorg
AdressInspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm
KontorsadressSOLNAVÄGEN 4
Jobbnummer 3857001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.