Inköpare till Norma Sweden

Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp / Inköpar- och marknadsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Vaggeryd eller i hela Sverige

NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med runt 80 medarbetare. Med cirka 9 000 anställda globalt, har koncernen ett internationellt nätverk av tillverkningsanläggningar och försäljnings- och distributionskontor i Europa, Amerika och Asien. Koncernen tillverkar ett omfattande utbud av innovativa produkter inom "Fastening", "Fluid"- samt "Water management" och är en ledande utvecklingspartner inom dessa områden. NORMA Group har över 10 000 kunder i mer än 100 länder.

Vi söker en Inköpare som har starkt personligt driv och samarbetsförmåga som vill arbeta i en föränderlig internationell koncern. Du blir en av våra nyckelpersoner i logistikflödet och säkerställer resurseffektivitet och kontakter med våra leverantörer.

Vi erbjuder dig

Nuvarande inköpare tar steget vidare inom företaget och vi söker dig som vill arbeta inom en global koncern där vi satsar på innovation och långsiktiga lösningar. Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och med vårt företag. Som Inköpare blir du en del av ett operativt team där samarbete, arbetsglädje och resultat är i fokus. Tjänsten erbjuder en mängd varierande och givande kontaktytor såsom externa leverantörer och distributionscentral, producerande enheter inom koncernen. Även om vi är ett relativt litet men kompetent team i på tillverkningsplantan i Anderstorp, så kommer du även samarbeta med internationella kollegor på systerbolag ute i världen.

Publiceringsdatum
2022-11-14

Dina arbetsuppgifter
Som Inköpare ansvarar du för att säkerställa att material kommer hem i rätt tid, i rätt mängd och till rätt pris. Du tillhör inköpsavdelningen och din roll omfattar framför allt intern logistik inom koncernen, vilket innebär orderläggning, leveransbevakning och leverantörs kontakter. Det innebär lageranalyser, och stöd med leveransbesked till orderhanterare, samt att aktivt arbeta med att följa upp leveransprecision från egna tillverkningsenheter och externa leverantörer. Du arbetar med ständiga förbättringar gällande logistik samt inköpsprocessen. Utöver operativt inköp är du även delaktig i ett kontinuerligt gemensamt arbete för att förbättra inköpsresultat inom säkerhetslager, kvalitet, produktivitet och kostnad genom systematiskt LEAN arbete. Beroende på din bakgrund och intresse kan det bli aktuellt att ansvara för våra fraktkontrakt eller egna leverantörer.

Profil
För att lyckas och utvecklas i rollen som Inköpare har du god kommunikationsförmåga, är professionell, lösningsorienterad och affärsdriven. Du bidrar med engagemang i ditt team genom att stötta, komplettera, främja samarbeten och erfarenhetsutbyten. Vi ser att du har förståelse för hela försörjningskedjan, antingen genom. Erfarenhet från likande roller som operativt inköp och/eller logistik, eller genom relevant eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, inköp eller ekonomi. Vidare ser vi dig som stresstålig och lösningsorienterad, utan att riskera kvalitet och säkerhet i ditt arbete. Utvecklingsarbete ligger dig varmt om hjärtat och vi hoppas att du vill vara med att ta vårt inköps- och logistikarbete till nästa nivå.

I övrigt krävs det att du

• har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har en goda kunskaper inom MS Officepaketet, med fördel god kunskap i Excel
• har god systemvana, gärna Microsoft Dynamics 365 eller likande system
• kunskap om avtalsrätt från utbildning eller arbetslivserfarenhet

Urval sker löpande och därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum 2022-11-30

Välkommen att registrera din ansökan på www.pulsbemanning.se. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Anela Drndo på Telefonnummer: 0370- 30 78 61 för mer information.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp (org.nr 556803-3343)

Arbetsplats
Puls Bemanning AB

Jobbnummer
7168813

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp: