Inköpare inom eftermarknad till Automotiveindustrin i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med inköp? Har du också god förmåga att hantera leverantörer och driva förhandlingar? Vill du arbeta i en internationell miljö inom Automotiveindustrin? Då skall du se hit!

Om tjänsten dig
Du kommer att arbeta i ett inköpsteam som tillsammans ansvarar för eftermarknadsinköpen av reservdelar. Detta innefattar inköp av service- och reservdelsmaterial likväl som material för omtillverkningsprojekt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Customer Service avdelningen och framförallt avdelningen som ansvarar för materialtillförsel.

Som inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta:
• Förhandling, ta fram avtal och säkerställa leverantörsurval
• utveckla relationer med globala nyckelleverantörer för att säkerställa bästa pris, kvalitet och leverans
• Ta fram handlingsplaner kring specifika leverantörsfrågor
• Dela i och/eller leda tvärfunktionella team med interna intressenter inom logistik-, teknik- och kvalitetsavdelningen
• Ta fram markandsanalyser och benchmarkingstudier.
• Utföra årliga kommersiella förhandlingar
• Driva löpande förbättringsaktiviteter, både inom inköpsorganisationen och med leverantörer

Du kommer också att ansvara för administration så som transaktioner, uppdatera prisfiler, rapporteringsarbete samt utfärda inköpsorder med mera.

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller annat relevant område. Vidare har du god erfarenhet utav inköpsprocesser och tidigare dokumenterad erfarenhet utav att driva förhandlingar. Du är van vid att arbeta i en internationell organisation och har du även tidigare bakgrund av att arbeta inom automotiveindustrin är detta högt meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet utav inköpsprocesser
• God och dokumenterad erfarenhet utav förhandling
• Behärskar det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Som person är du målorienterad, har ett strukturerar arbetssätt likväl som att du har en god analytisk förmåga med välutvecklade kompetenser inom problemlösning. Du har ett gott affärsmannaskap i kombination med hög integritet. Du har också en god kommunikativ förmåga och tycker om att skapa starka relationer. Är du även en person med en positiv inställning, som har nära till skratt och trivs med att arbeta i team, så kommer du att trivas i den här rollen!

Stor viktigt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som senior inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget startar i oktober och kommer att pågå fram till april 2017. För rätt person kan det kanske komma att finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-10-05

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3088342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: