Inköpare
Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab AB i Växjö,
Tingsryd,
Emmaboda,
Ljungby,
Vetlanda eller i
hela Sverige På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
Surveillance, ett affärsområde inom Saab, är en av världens främsta leverantörer av system för övervakning och för att upptäcka, lokalisera och skydda mot olika typer av hot. Air Traffic Management (ATM) är en enhet inom Surveillance som tar fram lösningar inom området flygtrafikledning. Vår verksamhet finns idag i Växjö, Göteborg, Apeldoorn (Holland) och Syracuse (USA).
Sektionen Production ingår i segmentet ATC Automation, vars uppdrag är att utveckla och leverera flygtrafikledningssystem till flygplatser. Fjärrstyrd flygtrafikledning (r-TWR) är en viktig produkt som produceras och installeras av sektionen. Vi söker nu en inköpare med stora möjligheter att utvecklas i rollen samt i verksamheten till vårt kontor i Växjö.
Din framtida utmaning
Du kommer arbeta med operativt inköp av teknisk utrustning. I tjänsten ingår även att hantera materiel och lagerhantering. Du kommer vara involverad i installationsarbete på flygplatser både i Sverige och utomlands.
Din roll blir att tillsammans med övriga i organisationen optimera inköpen till våra projekt. Det betyder att du måste överblicka produktionens totala materialbehov innan inköpsordern läggs.
Som operativ inköpare kommer du att ansvara för att upprätta inköpsorder utifrån produktionsbehov, säkerställa att leveranser sker enligt krav och önskemål. I tjänsten ingår även att skicka förfrågningar och utvärdera offerter samt förhandla med leverantörer för olika typer av artiklar. Fakturahantering samt uppdatera affärssystemet och kontinuerligt arbeta med kostnadsbesparingar inom sortimentet samt mäta och följa upp leverantörerna.
Den du är idag
Du har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande, samt tidigare erfarenhet från tekniskt arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från inköpsarbete.
Du har goda datakunskaper i främst MS Office-paketet, samt skriver och talar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i IFS-system.
Du arbetar väl med andra och lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Vidare så har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheterna snarare än hinder i förändringar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, samt lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan nu!
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
Publiceringsdatum2017-10-24Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGöran Henningsson 013-180000
FöretagSaab AB
AdressSaab AB
Ljungadalsgatan 2A
35180 Växjö
KontorsadressLjungadalsgatan 2A
Jobbnummer 3765157
Observera att sista ansökningsdag har passerat.