Inköp/Anbud med goda kunskaper i LOU

Randstad AB Malmö / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Malmö i Malmö, Staffanstorp, Lund, Landskrona, Skurup eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad. 

Till vår kund i Malmö söker vi nu en kunnig person inom Inköp/Anbud för uppdrag om minst 6 månader. Stor sannolikhet till förlängning och eventuellt fast anställning.Vår kund säljer och distribuerarmedicintekniska produkter till sjukhus i Norden och även globalt. Nu söker vi en person som kan hjälpa till på just Inköp/Anbud.

Dina arbetsuppgifter 
Du kommer dela din tid ca 50/50% mellan  Inköp och Anbud och arbetsuppgifterna omfattar;

 Inköp

• Eget ansvar för ett antal leverantörer
• Planera och skapa inköpsorder
• Leveransbevaka gjorda inköp
• Hantera administration av artiklar i affärssystem
• Uppföljning av mottagna artiklar
• Arbeta med lageroptimering och lagervård
• Kontakt internt främst med Lager samt externt mycket kontakter med leverantörer och speditörer

Anbud

• Ta emot och analysera anbudsförfrågningar
• Göra prisunderlag
• Koordinera, sammanställa och lämna kompletta anbud
• Upprätthålla grunddata om avtal
• Hantera all administration runt vunna anbud
• Avtalsvård
• Kontakt internt främst med säljare och produktchefer samt externa kunder

Du rapporterar till Säljchef respektive Inköpschef.

Din Erfarenhet
Den vi söker har lägst ekonomiskt gymnasium och minst två års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.  Det är ett krav att du har god kunskap om LOU och det är meriterande med erfarenhet från vårdsektorn.
Du har goda kunskaper i Office-paketet, är van vid affärssystem och det är meriterande om du har kunskaper i Navision.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Denna roll kräver att du äranalytisk, detaljintresserad, ansvarstagande samt har förmågan att prioritera och lägga upp ditt arbete. Självklart är det av vikt att du kan formulera sig väl i tal och skrif och för att verkligen trivas i rollen bör du ha en extrovert sida och tycka om de många kontakter du kommer att ha både internt med kollegor och externt med kunder och leverantörer.

Vi erbjuder dig ett varierande uppdrag med möjlig framtid på ett stabilt, professionellt och trevligt företag med högt i tak!

Välkommen in på www.randstad.se för att söka tjänsten. 

Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Charlotta Lundblad, tel. 040 698 08 02.

Publiceringsdatum
2012-11-06

Arbetstider och omfattning
heltid/visstid

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Lundblad, +46 040 6980802

Företag
Randstad AB Malmö

Adress
Randstad AB Malmö
Kalendegatan 26
21135 Malmö

Jobbnummer
1385114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Malmö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Malmö: