Initiativrik löneadministratör/HR assistent till Alektum
Alektum Inkasso / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Inkasso i Göteborg Alektum Inkasso är ett av Europas ledande företag inom konsumentinkasso och långtidsbevakning. Vi hjälper våra kunder att driva in din fordran utan att äventyra kundrelationen. Det gör vi genom en kombination av välförpackade tjänster, professionella medarbetare och avancerat teknikstöd. Viktigt är också att vi alltid försöker ha en jordnära attityd. Idag har Alektum över 200 medarbetare i 15 länder och på vårt huvudkontor i Göteborg är vi ca 100 medarbetare. Finance avdelningen för Göteborg består idag av 11 medarbetare och vi servar förutom Alektum Inkasso AB även övriga bolag i koncernen som är placerade i Göteborg. Omsättningen för Alektum Inkasso är ca 150 milj för den svenska marknaden och på global nivå ca 350 milj.
Vi behöver nu förstärka vår Financeavdelning med ytterligare en duktig och engagerad medarbetare som vill växa tillsammans med oss. För ytterligare information vänligen besök
www.alektum.comPubliceringsdatum2014-05-09Dina arbetsuppgifterI rollen som löneadministratör hos oss sköter du självständigt lönearbetet för koncernens ca 250 anställda som samtliga är tjänstemän. Du arbetar med allt från tidrapportering och löneberäkning till årsavslut, kontrolluppgifter och statistik. I rollen ingår även en del HR relaterade arbetsuppgifter, som exempelvis att uppdatera personalhandboken, och du kommer även att stötta upp på redovisningsavdelningen med främst leverantörsreskontra. Du kommer att tillhöra ett engagerat och positivt team på vår nyinrättade ekonomiservicefunktion och vi sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Göteborg.
Bakgrund
Vi söker dig som antingen har en KY-utbildning inom löneområdet samt några års erfarenhet av lönearbete, eller dig som är gymnasieekonom med flera års erfarenhet av lönearbete. Det är även viktigt att du sedan tidigare har en vana av att läsa och tolka kollektivavtal, har erfarenhet av pensioner samt har en grundförståelse för löner kontra bokföring. För att passa i rollen är du också van att arbeta självständigt med uppgifter inom hela löneområdet och att använda ditt engagemang och initiativförmåga till att lösa eventuella problem som uppstår. Som person är du trygg i din roll, noggrann och ansvarstagande. Vidare tycker du att det är roligt att fungera som ett stöd för verksamheten gällande alla typer av frågor inom löneområdet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i Hogia Lön Plus och tidrapporteringssystemet Tidomat, men det är inget krav. Generellt har du god systemkunskap och använder den gärna till att hitta vägar
och lösningar för att förenkla och förbättra löneprocessen.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. För att söka tjänsten går du in på
www.sjr.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Maria Kjellberg om du har några frågor på telefon 031-333 54 77. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Kjellberg 0313335477
FöretagAlektum Inkasso
AdressAlektum Inkasso
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Jobbnummer 1868747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.