Informatör (Visstidsanställning)
Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet / Ekonomijobb / Stockholm
2007-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Informatör (Visstidsanställning)" (publicerad 2010-03-30) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet i Stockholm INTEGRATIONS- OCH JÄMSTÄLLDHETSDEPARTEMENTET
Den 1 januari bildades Integrations- och jämställdhetsdepartementet. Det består av sex sakenheter - Demokratienheten, Enheten för integration och mångfald, Jämställdhetsenheten, Konsumentenheten, Storstadskansliet och Ungdomspolitiska enheten. Totalt arbetar ca 120 personer i departementet.
INFORMATIONSENHETEN
Informationsenheten har det övergripande ansvaret för Integrations- och jämställdhetsdepartementets informationsverksamhet. Enheten ansvarar för att initiera, planera och genomföra interna och externa informationsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår också att ta fram informationsmaterial, svara för innehåll och utformning av våra interna/externa webbplatser, utarbeta underlag till statsrådets svar på allmänhetens brev samt att tillhandahålla löpande mediebevakning och analys. Informationsarbetet bedrivs i ständig dialog med departementsledningen och sakenheterna. Enheten kommer att bestå av 3-4 medarbetare.
INFORMATIONSENHETEN SÖKER INFORMATÖR (VISSTIDSANSTÄLLNING)
Arbetsuppgifterna innebär att självständigt driva informationsprojekt, ta fram informationsmaterial, svara för innehåll och utformning av våra interna/externa webbplatser, samt att tillhandahålla löpande mediebevakning och -analys.
Informationsenheten är en stabsenhet och arbetet som informatör sker i nära samarbete med både den politiska ledningen, särskilt statsrådets pressekreterare, och tjänstemännen på de olika enheterna.
Vi söker dig är informatör och har väl dokumenterad erfarenhet från kvalificerat informationsarbete, gärna inom offentlig förvaltning. Personen vi söker ska självständigt kunna planera och genomföra olika typer av informationsprojekt. Vi tror att du har utbildning på högskolenivå samt ett gediget engagemang och intresse för olika typer av samhällsfrågor. Naturligtvis kan du uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av informationschefen Andreas Törnblom. För upplysningar om anställningsvillkoren, kontakta personalhandläggaren Erik Ekblad. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 10 00.
Fackliga företrädare för SACO/IJ, Gudrun Dahlberg och för ST-RK/IJ, Ann-Marie Nilsson. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 10 00.
Anställningen är en allmän visstidsanställning t.o.m. den 31 december 2008 med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan ansökan inklusive meritförteckning senast den 14 januari 2008. Skicka den per post till nedanstående adress eller med e-post till
jobbansokan@integration.ministry.se . Märk ansökan med ref.nr 07-24.
Observera att kopior av betyg och intyg bara skickas tillbaka på begäran.
Regeringskansliet
Integrations- och jämställdhetsdepartementet
103 33 Stockholm
Publiceringsdatum2007-12-19Anställningstyp/arbetstiderErsättningSå ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.regeringen.se/sb/d/4515Sista ansökningsdag 2008-01-14
Vi tar emot ansökan via epost:
jobbansokan@integration.ministry.seFöretagRegeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet
10333 Stockholm
Jobbnummer 81329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.