Informatör till Social ekonomi
Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Kungsbacka,
Tjörn,
Orust eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2014-12-19ArbetsuppgifterStöd till Social ekonomi ligger inom verksamhetsområdet Social utveckling, Social resursförvaltning. Verksamhetsområdets kärnverksamhet är utvecklingsarbete inom det sociala området och sker i hög grad genom konsultativt arbete riktat till stadsdelsförvaltningarna, den sociala ekonomin, andra förvaltningar och bolag inom Göteborgs stad. Teamet Stöd till Social ekonomi arbetar med att stödja föreningar, stiftelser och sociala företag/kooperativ inom det sociala området och inom funktionshinderområdet i Göteborg. Enheten arbetar också med att utveckla samarbetet mellan de ideella organisationerna och kommunen. Sedan 2012 finns en överenskommelse om samverkan mellan Göteborgs stad och organisationer inom social ekonomi.
Vi söker en informatör som ska arbeta med kunskapsutveckling för stadens förvaltningar och bolag rörande social ekonomi. Tjänsten är knuten till kommunens handlingsplan för implementering av överenskommelsen om samverkan mellan Göteborgs Stad och sektor social ekonomi, 2014-2016.
Handlingsplanen är ett konkret sätt att implementera och sprida överenskommelsen om samverkan mellan Göteborgs stad och organisationer inom social ekonomi . Till den här tjänsten behöver vi en medarbetare som snabbt kan sätta sig in i uppdraget. Du har god kännedom om social ekonomis roll och offentlig sektors ansvar. God kännedom om överenskommelsen och handlingsplanen. Du kommer att arbeta nära en processledare som ansvarar för samordning av uppdraget kring handlingsplanen. Du arbetar i en politiskt styrd organisation men har samtidigt kontakt med olika ideella organisationer. I uppdraget ingår kontakt med såväl tjänstemän inom kommunens förvaltningar, bolag och stadsdelar, som med representanter från organisationer inom social ekonomi.
KvalifikationerDu har
• relevant akademisk examen inom kommunikation
• god kunskap om sektorn social ekonomi
• god kännedom om kommunens organisation
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• dokumenterad erfarenhet av arbete med journalistiska texter och webbproduktion
Det är ett krav du redan tidigare har arbetat med samverkan mellan offentlig sektor och Social ekonomi och har erfarenhet av sociala frågor eller socialt arbete på samhällsnivå.
Du har en god kommunikativ förmåga, det vill säga är engagerande, utåtriktad, lyhörd, pedagogisk och stödjande, samtidigt som du kan vara analytisk, saklig och tydlig med vad ditt uppdrag är. Personlig lämplighet är viktigt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2016-12-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Ange följande referens när du ansöker: A440844
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Lidén Lundgren, Enhetschef 031-367 94 54
Facklig kontaktChristina Matsdotter, Saco 031-3679460
Emma Fäldt, Vision 031-367 91 83
FöretagGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 2107807
Observera att sista ansökningsdag har passerat.