Incident/Change manager

Säkerhetspolisen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla och ansvara för processer inom change, incident och problem? Då är du kanske den Säkerhetspolisen söker till tjänsten som Incident/Change manager.
Ort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2021-05-10
Säkerhetspolisen arbetar med att förebygga och avslöja brott mot Sveriges säkerhet, bekämpa terrorism och skydda den centrala statsledningen. Våra motståndare följer inte regler eller givna mönster. Därför tar vi ingenting för givet och förväntar oss det bästa från varandra, varje dag. För att alltid kunna ligga steget före förstärker vi oss nu inom IT och teknik.

Ditt uppdrag
Som Incident/Change manager kommer du utveckla och ansvara för processer inom change, problem och incident. Du kommer säkerställa dokumentation, efterlevnad samt ständigt arbeta med förbättringar inom dessa områden. I uppgifterna ingår det att arbeta operativt inom processerna, exempelvis med uppföljning av ärenden, framtagande av statistik och att leda olika möten och forum.
I tjänsten kan det förekomma resor.

Din kompetens
Till rollen som Incident/Change manager söker vi dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning, alternativt kompetens som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta som Incident manager eller Change manager under minst 2 år. Vi till att du beskriv hur du uppfyller detta i din ansökan.
För att lyckas i rollen har du grundläggande kunskaper inom ITIL samt behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en agil organisation eller en organisation med höga säkerhetskrav. Har du dessutom gjort en förändringsresa med införande av ITIL är det en fördel. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper inom verksamhetsutveckling.

Dina egenskaper
Vi värdesätter dina personliga egenskaper och söker därför dig som har lätt för att samarbeta, knyta kontakter och skapa goda relationer. Du har god förmåga att hålla samman uppdrag och arbetsuppgifter med flera parter. Du är strukturerad och tycker om att hålla ordning och reda. Utöver detta är det viktigt att du kan uttrycka dig på ett enkelt, men kommunikativt sätt då exempelvis processbeskrivningarna ska vara lättförståeliga för alla.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Publiceringsdatum
2021-04-16

Kontakt
Vill du veta mer om våra roller inom IT och teknik är du välkommen att ringa på tfn 010-568 82 63. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.
Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-05-10.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
5698119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: