Hyreshandläggare som gillar administration och service

Trafikverket / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Falun eller i hela Sverige

Gillar du administration och ser service som en självklarhet då kan den här tjänsten vara något för dig! Hos oss kommer du ingå i ett team med engagerade, positiva och pålitliga kollegor som idag finns på tre orter. Jag Jeanette, som närmaste chef, har hög tillit till medarbetarens förmåga att driva arbetet självständigt. Jag coachar, har en nära dialog och finns där när det behövs.


Hyreshandläggare som gillar administration och service


Publiceringsdatum
2022-07-25

Dina arbetsuppgifter
Som hyreshandläggare administrerar du hyres-, arrende- och fastighetsavtal för både in- och uthyrning samt upprätthåller register i fastighetssystemet. Du har även en supportfunktion gällande information och frågor kopplat till hyres-, arrende-och fastighetsavtal. Det innefattar både kontakt internt och externt exempelvis med kollegor på avdelningen, övriga på Trafikverket, hyresgäster, hyresvärdar och arrendatorer. Du kommer arbeta med hyresfrågor i enlighet med hyreslagen samt följa interna bestämmelser och riktlinjer. Arbeta proaktivt med förbättring av ansvarsområdena. Tjänsten innebär självständigt arbete och nära samarbete med byggnadsförvaltare, markförvaltare och inhyrning gällande avtalsadministration. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Uppläggning av olika avtal och hantering av ändringar
Hyresavisering
Fakturahantering
Kontakt med hyresgäster, hyresvärdar och arrendatorer
Hantering av obetalda hyror
Posthantering
Diarieföring
Beslutfattande av myndighetsärenden enligt gällande rutiner.

Du kan även komma att arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter inom fastighetsavdelningen.

Övrig information

Placering av tjänsten är i någon av följande orter: Gävle, Göteborg, Luleå eller Stockholm. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Intervju planer v37 via Skype. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett eget driv, är nyfiken och har förmågan att se helheten samt att planera i flera led. Du arbetar strukturerat och noggrant. Du är prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar. Har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar information på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi söker dig som
Har minst en avslutad gymnasieutbildning och kompletterande utbildning/kurs inom något av områdena: ekonomi, fastighetsekonomi, hyresjuridik eller annan likvärdig utbildning/kurs
Har flerårig arbetslivserfarenhet av liknande roll inom administration och avtalshantering inom fastighetsområdet
Har mer än två års arbetslivserfarenhet att arbeta med administrativa datasystem; exempelvis ärendehanteringssystem, fastighetssystem, ekonomisystem
Har god datavana med erfarenhet av Microsoft Office-paket
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du
Har fastighetskännedom - förstå fastighetstekniska frågor och termer på en grundläggande nivå
Har erfarenhet inom hyresfrågor och hyresjuridik
Har arbetat inom en politiskt styrd organisation

Ansökan

På HR Fastighet arbetar du tillsammans med verksamheten för att skapa moderna och hållbara fastigheter samt bidrar till en attraktiv arbetsplats. Vi bidrar med stöd och styrning inom hela området till både organisation och chefer. Tillsammans med verksamheten arbetar vi för att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang-och vi hoppas du vill vara en del av den.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. #LI-hybrid #LI-VW1

Varaktighet, arbetstid
100% , Trafikverket tillämpar sex månaders provanställning.

Ersättning
Trafikverket tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23:2022:035".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Jeanette Vinell
0101232334

Jobbnummer
6839178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: