HR-specialist Arbetsrätt
Riksbyggen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksbyggen i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!
Riksbyggens HR-funktion består av en central HR-enhet samt ett antal geografiska HR-specialister. Den centrala HR-enheten ansvarar främst för att utforma och utveckla gemensamma processer och verktyg inom HR-området samt att driva utvecklingsfrågor inom HR. De geografiska HR-specialisterna är placerade ute i verksamheten och arbetar brett inom hela HR området.
Du rapporterar till Förhandlingschef/chef verksamhetsnära HR och ingår i gruppen verksamhetsnära HR tillsammans med ytterligare sex HR-specialister.
Vi söker nu en arbetsrättsspecialist/förhandlare som skall stötta sina kollegor och chefer i verksamheten.
Vad ska du göra?
Som arbetsrättsspecialist arbetar du främst med att stötta chefer och kollegor inom arbetsrätt och förhandlingsfrågor. Du genomför förhandlingar och tvister självständigt i dialog med Förhandlingschefen. Du arbetar mot hela Sverige och resor kan förekomma. Ytterligare arbetsuppgifter kan vara lönekartläggning, pensioner och övriga förmåner.
Administrativa arbetsuppgifter kopplat till HR-området ingår också i rollen samt att du har en viktig roll i arbetet med planering och uppföljning av strategiska HR-frågor.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalområdet eller juridikområdet och minst 10 års arbetslivserfarenhet från arbete med fokus på arbetsrätt/förhandlingar. Erfarenhet från förhandlingar/tvister av både arbetare och tjänstemän är meriterande.
Som person är du drivande, målinriktad och tydlig men samtidigt lyhörd och sympatisk i din framtoning och har ett affärstänk i ditt HR-arbete. Du är en engagerad och självgående person samt en skicklig kommunikatör i tal och skrift. Du trivs med att vara en del i en större helhet men kan samtidigt arbeta självständigt. Du är bra på att skapa goda relationer och har en god förmåga att arbeta med många frågor parallellt.
Tjänsten är på heltid med tillträde snarast. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Placering: Kungsbron centralt i Stockholm. I tjänsten förekommer resor.
Riksbyggen erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande hos en av Sveriges största byggherrar och fastighetsförvaltare. Engagemang, ansvar, förtroende och samarbete är Riksbyggens hörnstenar.
Välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2018, men gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Riksbyggen med Harvey Nash. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna-Sofia Renman 073-773 13 48,
anna-sofia.renman@harveynash.se eller researcher Annelie Öfverdahl-Nyberg 073-773 13 50,
annelie.ofverdahl@harveynash.se.
Din ansökan skickar du till oss via
www.riksbyggen.se: http://www.riksbyggen.se/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/.Välkommen med din ansökan!
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-26ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksbyggen
AdressRiksbyggen
Kungsbron 21
11122 Stockholm
KontorsadressKungsbron 21
Jobbnummer 3926391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.