HR-specialist - Rekrytering
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Kommunstyrelseförvaltningen, Personalkontoret, Rekryteringscenter
2 tjänster
Sista dag att ansöka är 2013-04-18
I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.
Personalkontoret ingår i kommunstyrelseförvaltningen. En omorganisation av HR-frågorna pågår och som ett led i detta inrättas Rekryteringscenter som en del av personalkontorets verksamhet.
Syftet med Rekryteringscenter är att alla rekryteringar och sökande ska ha en väg in i kommunen och att vi därigenom skapar enhetliga processer ochenhetligt bemötande. Rekryteringscenter ska också ge ett mer aktivt stöd till chefer i rekryteringar, framför allt av specialister och chefstjänster
Anställningsvillkor
Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde efter ök.
Publiceringsdatum2013-04-03Dina arbetsuppgifterVi söker två medarbetare till Rekryteringscenter. Du kommer att arbeta som en intern konsult i olika rekryteringsuppdrag eller som bollblank och stöd till chefer som själva leder en rekrytering.
I uppdraget ingår bl.a att:
• Vara internkonsult i rekryteringsppdrag utifrån aktuell rekryteringstjänst vilken innebär allt från frågeställningar vid verksamhetsprövningen och hela vägen fram till intervju och anställning
• Administrera rekryteringsuppdrag med hjälp av vårt systemstöd
• Ge stöd, service och administrera rekryteringsuppdrag
• Vara bollplank till chefer i olika rekryteringsfrågor
• Utbilda chefer i kompetensbaserad rekrytering och stödverktyget
• Utföra andra HR-uppgifter inom personalkontoret då det är mindre rekryteringsuppdrag
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Formella krav:
• Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande kunskaper/utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdigt
• Erfarenhet av självständigt rekryterings- och HR-arbete inom en stor organisation.
• Erfarenhet av rekrytering och analysverktyg
• Kunskaper om kompetensbaserad rekrytering och dikrimineringslagstiftningen
• Tidigare erfarenhet av att driva och följa upp projekt och processer
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• God datavana
Personliga krav:
Som person vill vi att du har pedagogisk förmåga, är strukturerad och har egen drivkraft samt en känsla för service med kunden i fokus.
• Förmåga att arbeta i högt tempo med många parallella processer
• Du utvecklar relationer och samverkan och är till din person prestigelös
• Du kommunicerar engagerat, lyssnar och skapar dialog
• Du är noggrann och kvalitetsinriktad
• Du har ett stort engagemang för verksamhetsfrågor och samhällsutveckling
• Du är en utvecklingsinriktad person, som aktivt kan stötta organisationen inom hela personal- och kompetensförsörjningsområdet
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av att ha arbetat inom privat företag med rekryterings- eller bemanningsfrågor.
Tidigare erfarenhet av arbete med successionsplanering och talent management.
Upplysningar
Inger Klangebo, personalchef tel: 023-82125
Fackliga företrädare
Britt-Marie Grau (Vision) tel: 023-83789
Christina Forstberg (SACO) tel: 023-82436
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
Jobbnummer 1511244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.