HR-specialist - Rekrytering

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Kommunstyrelseförvaltningen, Personalkontoret, Rekryteringscenter

2 tjänster

Sista dag att ansöka är 2013-04-18

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Personalkontoret ingår i kommunstyrelseförvaltningen. En omorganisation av HR-frågorna pågår och som ett led i detta inrättas Rekryteringscenter som en del av personalkontorets verksamhet.

Syftet med Rekryteringscenter är att alla rekryteringar och sökande ska ha en väg in i kommunen och att vi därigenom skapar enhetliga processer ochenhetligt bemötande. Rekryteringscenter ska också ge ett mer aktivt stöd till chefer i rekryteringar, framför allt av specialister och chefstjänster

Anställningsvillkor
Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde efter ök.

Publiceringsdatum
2013-04-03

Dina arbetsuppgifter
Vi söker två medarbetare till Rekryteringscenter. Du kommer att arbeta som en intern konsult i olika rekryteringsuppdrag eller som bollblank och stöd till chefer som själva leder en rekrytering.

I uppdraget ingår bl.a att:

• Vara internkonsult i rekryteringsppdrag utifrån aktuell rekryteringstjänst vilken innebär allt från frågeställningar vid verksamhetsprövningen och hela vägen fram till intervju och anställning

• Administrera rekryteringsuppdrag med hjälp av vårt systemstöd

• Ge stöd, service och administrera rekryteringsuppdrag

• Vara bollplank till chefer i olika rekryteringsfrågor

• Utbilda chefer i kompetensbaserad rekrytering och stödverktyget

• Utföra andra HR-uppgifter inom personalkontoret då det är mindre rekryteringsuppdrag

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Formella krav:

• Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande kunskaper/utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdigt

• Erfarenhet av självständigt rekryterings- och HR-arbete inom en stor organisation.

• Erfarenhet av rekrytering och analysverktyg

• Kunskaper om kompetensbaserad rekrytering och dikrimineringslagstiftningen

• Tidigare erfarenhet av att driva och följa upp projekt och processer

• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift

• God datavana

Personliga krav:

Som person vill vi att du har pedagogisk förmåga, är strukturerad och har egen drivkraft samt en känsla för service med kunden i fokus.

• Förmåga att arbeta i högt tempo med många parallella processer

• Du utvecklar relationer och samverkan och är till din person prestigelös

• Du kommunicerar engagerat, lyssnar och skapar dialog

• Du är noggrann och kvalitetsinriktad
• Du har ett stort engagemang för verksamhetsfrågor och samhällsutveckling

• Du är en utvecklingsinriktad person, som aktivt kan stötta organisationen inom hela personal- och kompetensförsörjningsområdet

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av att ha arbetat inom privat företag med rekryterings- eller bemanningsfrågor.
Tidigare erfarenhet av arbete med successionsplanering och talent management.

Upplysningar
Inger Klangebo, personalchef tel: 023-82125

Fackliga företrädare
Britt-Marie Grau (Vision) tel: 023-83789
Christina Forstberg (SACO) tel: 023-82436

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Jobbnummer
1511244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: