HR-Partner
Remondis Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Remondis Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Trollhättan,
Falköping,
Tanum eller i
hela Sverige Vill du bidra till att skapa engagemang och stolthet i ett av världens ledande återvinningsbolag? Söker du en varierande roll med möjlighet att påverka? Tycker du dessutom att det är extra spännande att arbeta med frågor inom arbetsrätt och arbetsmiljö? Då har du hittat helt rätt! Vi söker nu en positiv och engagerad kollega som vill bli en del av REMONDIS och tillsammans med oss arbeta för nöjda och stolta medarbetare.
REMONDIS är ett av världens ledande återvinningsbolag. I Sverige är vi drygt 600 medarbetare på över 20 platser i landet. Vi är en organisation med stora ambitioner som arbetar för en hållbar framtid. Vårt uppdrag är att finna de bästa hållbara lösningarna för våra kunder och ge dem branschens bästa service.
Publiceringsdatum2023-09-21ArbetsuppgifterSom HR-partner stöttar du våra chefer i deras roller, i löpande HR-processer och i de operativa HR-frågor som cheferna möter i sin vardag. Utöver detta har rollen ett extra fokus på arbetsmiljö och facklig samverkan.
Några av de viktigaste arbetsuppgifterna inbegriper bland annat:
• Stötta verksamhetens chefer i arbetsrättsliga frågeställningar och fackliga förhandlingar, samt vägleda i frågor som rehabilitering, organisationsutveckling, kompetensförsörjning, lönefrågor m.m.
• Ägandeskap i arbetet med verksamhetens organisatoriska och sociala arbetsmiljö (OSA). Detta innebär utveckling av pågående arbetsmiljöarbete; samverkan med skyddsombud, proaktiv företagshälsovård, hantering av pågående arbetsmiljöfrågor m.m
• Utveckling av befintliga HR-processer och implementering av nya arbetssätt
• Tillsammans med resten av HR-teamet fortsätta att arbeta för stolta och engagerade medarbetare samt en attraktiv företagskultur
HR-teamet består idag av HR-chef, Rekryteringspecialist och HR-administratör. Vi är ett ambitiöst team som krokar arm och hjälps åt. Som team ser vi vikten av att lära oss av varandra, och vi välkomnar nya perspektiv som bidrar till utveckling av vår funktion. Vår verksamhet, såväl som teamet, är geografiskt utspritt och därmed förekommer resor.
KvalifikationerVi söker dig som gillar att jobba verksamhetsnära och som trivs bäst i en händelserik miljö. Vidare ser vi att du:
• Har några års erfarenhet av brett HR-arbete
• Är trygg i att tillämpa arbetsrätten, van att tolka kollektivavtal samt självständig i fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kollektivavtal på arbetarsidan
• Tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor, operativt och strategiskt
• Har mycket goda kunskaper i Svenska och engelska, i tal och skrift
• Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från industri, transport eller liknande
Rollen kräver att du är lösningsorienterad och initiativtagande, med ett strukturerat arbetssätt. Som person är du självständig, pragmatisk i ditt förhållningssätt och trygg i dig själv. Du har förmågan att etablera förtroendefulla relationer och vi ser gärna att du vågar utmana. Det är viktigt för dig att ge en professionell upplevelse i mötet med vår funktion. Eftersom vi är ett litet team är det viktigt att du är prestigelös och hjälper till där det behövs. Du tycker, precis som oss, att det är viktigt att bidra till vår goda sammanhållning.
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C155707".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Remondis Sweden AB (org.nr 556114-2810)
Kontakt HR-specialist
Melina Läckberg
melina.lackberg@remondis.se Jobbnummer 8131407
Observera att sista ansökningsdag har passerat.