HR-partner
Lerums kommun / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3000 medarbetare och ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens ca 43 000 invånare. I kommunen pågår flera spännande utvecklingsarbeten med fokus på styrning, ledarskap och digitalisering.
HR-funktionens uppdrag är att implementera, driva och följa upp kommunens HR-processer. Det innebär också att utifrån verksamhetens behov vara en rådgivande partner och ge stöd till chefer och lednings-grupper i att ständigt förbättra och utveckla såväl organisationen som medarbetarnas prestationer. I dagsläget är vi 12 HR-partners, två HR-administratörer, en enhetschef HR och en HR-chef. Tre HR-partners jobbar med mer övergripande frågor och processer inom arbetsrätt, löneöversyn, arbetsmiljö och kompetensförsörjning medan övriga nio jobbar med mer nära chefsstöd. Vi söker nu en HR-partner som ska arbeta med nära chefsstöd.
Publiceringsdatum2023-06-29ArbetsuppgifterVi söker dig som vill ge kvalificerat stöd till chefer i alla förekommande HR-frågor i syfte att nå de övergripande målen för kommunen. Vi arbetar teambaserat där du tillsammans med övriga teamet kommer att ge konsultativt stöd i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och organisation både till enskilda chefer och till ledningsgrupper.
Du förväntas vara en del av det spännande utvecklingsarbete som pågår på enheten avseende kommunens HR-processer inom tex personaluppföljning, ledarskap, kompetensförsörjning, arbetsmiljö och rehabilitering.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig samt flerårig erfarenhet av att stötta chefer inom alla förekommande HR-områden, gärna inom offentlig förvaltning eller utbildningsområdet. För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort intresse och kunskap inom arbetsrätt och kunna använda den med verksamheten i fokus.
Det är meriterande om du har god kunskap inom arbetsmiljö och/eller erfarenhet av arbete med uppföljning och analys av personalnyckeltal, där syftet varit att bidra med underlag för styrning av kommunens verksamheter. Det är också en merit om du har kunskap eller erfarenhet inom verksamhetsutveckling med digitala verktyg. Hos oss får du möjlighet att ta stort ansvar och självständigt driva och utveckla HR-arbetet inom ramen för ditt ansvarsområde.
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är trygg i dig själv och i rollen som HR. Du behöver ha en god förmåga att genom frågor kunna utmana samtidigt som du kan sätta dig in i andras upplevelse och behov. Du kan genom övertygande argument entusiasmera och uppmuntrar till goda prestationer och ökad motivation. Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga, initiativförmåga och en vilja att bidra till utvecklingen av HR-arbetet är av stor vikt. Arbetet som HR-partner ställer höga krav på att hantera många parallella processer och förändringar, vilket innebär att du är strukturerad och trivs med sådana förutsättningar.
Vi är ett engagerat HR-team med stort intresse för HR och ser fram emot en ny kollega som delar vårt intresse!
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Vi önskar endast ditt CV.
Vi planerar att genomföra första intervjuer den 18, 21 och 23 augusti.
Är ni intresserade av att veta mer om tjänsten får ni gärna kontakta HR-partner Mikaela Mesch från 314 juli på 073-6883343 eller enhetschef Maria Tuvegran från den 17 juli på 070-211 32 80. Skicka gärna ett sms, så återkommer vi.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1234259".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Kontakt enhetschef HR-enheten
Maria Zetterström Tuvegran
0302-520749 Jobbnummer 7924374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.