HR-Koordinator
Eric Rahmqvist AB / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eric Rahmqvist AB i Lidingö,
Stockholm,
Ekerö,
Ljungby,
Kristianstad eller i
hela Sverige Under egna varumärken marknadsför vi våra specialprodukter, som i många fall är utvecklade av oss själva med syftet att erbjuda våra kunder en bättre och effektivare arbetsmiljö genom att fylla funktioner som inte finns på marknaden. Vi leder snarare än följer. Vi skapar snarare än kopierar och vi strävar alltid efter att bli bättre, effektivare och är inte rädda för förändring. I dagsläget är vi omkring 400 medarbetare spridda från Storbritannien i väst till Hong Kong i Öst. Vår huvudsakliga marknad är Sverige, Norden, Storbritannien och andra delar av Europa. Huvudkontoret ligger i Stockholm och här skapas merparten av marknadsmaterial, strategier, koncept och sedan sprids det vidare ut i organisationen internationellt.
Publiceringsdatum2015-01-28Om tjänstenI rollen som HR-koordinator ingår att ansvara och vara behjälplig i löneberedning, löneadministration inklusive reseräkningar, tidsrapportering, utläggsredovisning, friskvård och semester samt förse ekonomiavdelning med underlag och ekonomiska sammanställningar inför arbetsgivardeklarationer, årsredovisningar etc. Administrera och arkivera kontrakt, samt säkerställa att informationen finns tillgänglig för alla medarbetare. I tjänsten ingår vidare att säkerställa en effektivisering och utveckling av rutiner, uppdatera intranätet med HR-relaterad information, stötta cheferna i HR-frågor ute i verksamheten, vara uppdaterad kring bolagets förmåner, pensions- och försäkringsvillkor samt säkerställa kontinuerlig kompetensutveckling inom löne- och HR-administration. Du kommer arbeta med strategiska frågor som rekrytering, medarbetarundersökningar, sjukfrånvaro och försäkringar och kommer även att arbeta med utbildning av säljkåren och cheferna ute i verksamheten.
Vi söker dig som är utbildad inom personal och HR, även meriterande om du har erfarenhet från viss lönehantering. Ett intresse för system och tekniska hjälpmedel är viktigt då bolaget är inne i en IT-intensiv fas med stora systemförändringar. Du har god kompetens inom Excel och det är en fördel om du har arbetat med Hogia lön.
Som person är du noggrann, driven och strukturerad. Du har god förmåga att analysera och arbeta med siffror och uträkningar och är intresserad av HR-frågor. Det är av största vikt att du själv kan ta beslut och driva HR frågor då Du är den enda på bolaget med denna kompetens. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter en professionell och affärsmässig attityd. Vi söker en ansvarsfull och självständig person med stort eget driv och hög social kompetens. Denna roll är en mycket central servicefunktion varför du behöver tycka om att hantera relationer på olika nivåer i organisationen samt ha en positiv och framåtlutad inställning med hög servicegrad. Att hantera lön ställer inte bara höga krav på integritet, utan bygger också på att hantera oförutsedda händelser, stress och att visa ett stort engagemang och lojalitet i det du gör.
Detta är ett föräldravikariat om minst ett år, individuell lönesättning. Start enligt överenskommelse men senast i början av april. Huvudkontoret är beläget på Lidingö.
Besök gärna vår hemsida
www.rahmqvist.comVälkommen med din ansökan till
malin.garpenvall@rahmqvist.comArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: HR2015
Ansökan kan skickas till e-postadress:
malin.garpenvall@rahmqvist.comKontaktMalin Garpenvall, HR-Koordinator 08-7667134
FöretagEric Rahmqvist AB
AdressEric Rahmqvist AB
Värdshusvägen 7
18163 Lidingö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2145647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.