HR-Konsult/PA-Konsult

Stockholms stad; Personalavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Personalavdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Hässelby-Vällingby SDF
Personalavdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i nordvästra Stockholm och har 63 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hässelby Gård, Hässelby Strand, Hässelby Villastad, Vällingby, Vinsta, Grimsta, Råcksta, Nälsta och Kälvesta.
I Hässelby-Vällingby är det nära till natur och rekreation kring Mälaren, men också till moderna affärscentra som Vällingby City. Hässelby- Vällingby är ett expansivt område med stor nybyggnation. Befolkningen beräknas öka med nästan 10 % under den närmaste tioårsperioden.
Stadsdelsförvaltningen har 1500 anställda som ansvarar för verksamhet inom förskola, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, stadsdelsmiljö, parker och kultur och fritid.
Som anställd har du tillgång till motionslokal och flera träningspass och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Mer information om oss hittar du på
www.stockholm.se/hasselby-vallingby

Personalavdelningen består f n av personalchef, fyra PA/HR konsulter och en administrativ assistent.

1 plats(er).Som HR-/PA-konsult har du en förvaltningsövergripande, drivande och proaktiv roll med uppgift att ge HR-stöd till förvaltningens chefer. Arbetet är brett och spänner över hela personalområdet. Särskilt fokus i denna HR-roll kommer att ligga på framtagande, analys och uppföljning av olika nyckeltal i syfte att stödja verksamheternas långsiktiga personal- och kompetensplanering. I arbetet ingår att utveckla och följa upp riktlinjer och rutiner inom HR-området samt att genomföra och samordna utbildningar för förvaltningens chefer.
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med PA/HR inriktning.
Erfarenhet från kvalificerat PA/HR arbete gärna inom kommunal verksamhet
Goda kunskaper om lagar och avtal inom området
Vana vid fackliga förhandlingar
Goda kunskaper i hantering av officepaketet och IT-baserade PA/HR system
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös, kunna arbeta proaktivt samt ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du är lyhörd, pedagogisk och har en stark känsla för kvalitet. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Stadsdelsförvaltningen tillämpar rökfri arbetstid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Ulla Cadwalader, personalchef,076 12 04 047

Jan-Eric Berg, SACO;HSO, 076-120 50 39 (facklig)
Kristoffer Söderström, Vision, 076-120 40 76 (facklig)

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2012-11-02

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-22
Ansökan skickas till:
Personalavdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A18115
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Personalavdelningen

Adress
Stockholms stad; Personalavdelningen
Hässelby-Vällingby SDF

Jobbnummer
1382506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Personalavdelningen: