HR-konsult för spännande uppdrag hos kund!

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Vår kund är ett franskt bolag med 10,000 anställda, och dryga två miljarder euro i omsättning. De är idag världsledande inom digital säkerhet och växer på olika marknader. Då företaget nu kommer att växa med 75 anställda genom övergång av verksamhet har de stort behov av en konsult inom HR.

Arbetet kommer till stor del att handla om flytten och implementeringen av det nya bolaget. Tjänsten börjar således i Kista för att senare flytta till bolagets nya kontor i Älvsjö. Detta är en tjänst för dig som trivs med att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter inom HR och som trivs med både administration och att organisera, samtidigt som du är konkret och har ett stort intresse inom personal och organisation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Fungera som kontakt mellan HR-avdelningen i Frankrike och Stockholm

• Agera som rekryteringsstöd, publicera annonser och göra första urvalet av kandidater

• Arbete med den dagliga personaladministrationen så som att administrera certifikat och rapportera semester, sjukdom och övrig frånvaro.

• Identifiera behov samt administrera genomförandet av utbildningar hos den interna personalen.

Är du den vi söker?

Vi tror att du har minst 1 års erfarenhet från en tjänst inom personal och administration. Du har en högskoleutbildning inom personal eller motsvarande och har troligtvis arbetat tidigare med rekrytering. Du känner dig trygg med både svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet. Som person är du initiativtagande, kommunikativ, prestigelös och utåtriktad. Du har en god organisatorisk förmåga, förstår vikten av att vara tillmötesgående och noggrann i din roll samt trivs med att ha flera saker på gång parallellt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av denna tjänst.

Information om uppdraget:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Period: november 2012 till januari 2013 med goda möjligheter till förlängning

Då tjänsten startar omgående kommer kandidater presenteras löpande, så skicka din ansökan redan idag!

Detta är en uppdrag via Komets konsultuthyrning, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute hos kund.

Publiceringsdatum
2012-10-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-KG, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
1357800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: