Hr-generalist, Göteborg

Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Är du intresserad av att aktivt arbeta med att utveckla och effektivisera hr-arbetet? Kanske vill du också arbeta med digitaliseringsfrågor kopplat till hr-området? Som hr-generalist på Skatteverket får du möjlighet att kombinera intresset för digitaliserade hr-processer med ett serviceinriktat arbete där du förser chefer och hr-kollegor med stöd inom olika personalfrågor.

Om jobbet
Rollen som hr-generalist innebär att du förser chefer och övriga kollegor inom hr-avdelningen med stöd i frågor och rutiner som berör en medarbetares livscykel på Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. Frågorna kan röra allt från rekrytering, onboarding, arbetsrättsliga frågeställningar, intern förflyttning och avslut. Du handlägger självständigt ärenden inom hr-administration från start till slut. Du kan också ingå i olika förbättringsprojekt kopplat till t ex digitalisering och systemstöd.

Du ingår i en sektion med hr-generalister som har sin placering i Göteborg, Malmö och Solna. Ni har ett gemensamt ansvar för att tillsammans utveckla verksamheten och hitta de mest effektiva lösningarna. Målet är att utvecklingsarbetet ska vara en naturlig del av din arbetsdag. Vi strävar efter att arbeta digitalt, automatiserat och övergripande.

Hr-avdelningen levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden och består av fyra enheter med medarbetare i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund. På hr-avdelningen arbetar cirka 140 anställda.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

• vara intresserad och vilja arbeta med ständig utveckling av verksamheten
• vara driven och målmedveten
• ha förmåga att prioritera och arbeta systematiserat
• ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska
• ha förmåga att stödja och samverka
• vara serviceinriktad.

Du ska även ha:

• en högskoleutbildning med inriktning mot hr/arbetsvetenskap om minst 180hp
• aktuell arbetslivserfarenhet av personaladministration
• ha kännedom om det arbetsrättsliga området.

Det är önskvärt att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom en myndighet.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning. Det innebär att du måste vara svensk medborgare.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-01-11

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselotte Brunkvist, sektionschef 010-572 23 16
Annika Kjerrman, hr-konsult 010-574 96 14
Pablo Dias-Taguatinga, facklig kontaktperson ST 010-574 91 38
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845
40320 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsplatsen 5

Jobbnummer
4549795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: