HR-administratör (vik)

Trosa kommun / Administratörsjobb / Trosa
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trosa, Gnesta, Nynäshamn, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trosa kommun i Trosa, Södertälje eller i hela Sverige

Du blir en del av ett team med tätt samarbete och stort förtroende för varandras kompetenser. Här arbetar idag två HR-konsulter och en HR-administratör i nära samarbete med HR-chefen, och nu söker vi en HR-administratör på vikariat under resten av 2022. Personalenheten stöttar över 50 chefer och cirka 900 medarbetare inom kommunens olika verksamhetsområden. Som HR-administratör sitter du tillsammans med oss kollegor i centrala Trosa nära många av våra andra centrala funktioner.

Trosa kommun är Sveriges kanske just nu mest intressanta kommun. Med korta beslutsvägar och närhet till beslutsfattare ges du här möjlighet att på ett innovativt och kreativt sätt stötta våra chefer och medarbetare. Vi har några av Sveriges mest engagerade medarbetare och toppar listan vad gäller motivation, ledarskap och styrning år efter år (enligt SKRs medarbetarundersökning HME).



VAD INNEBÄR TJÄNSTEN?

Du är nyckelpersonen för vår HR-administration. Ditt övergripande ansvar som HR-administratör kommer vara att se till att vi har en effektiv administration som stödjer våra processer och arbetssätt.

Vi köper löneservice från Håbo kommuns löneenhet, som du kommer att vara kontaktperson för och ha ett nära samarbete med. Vi tror att du genom egna initiativ kommer att kunna ytterligare utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera våra administrativa rutiner och processer.

Du kommer ansvara för:

• kontering och sakgranskning av fakturor
• kontoavstämningar och ekonomiska uppföljningar
• hantera friskvårdsersättningar
• pensionsfrågor
• vara ett administrativt stöd i avgränsade projekt, så som introduktionsdagar, medarbetarundersökning m.m.
• ta fram och bearbeta statistik
• göra utskick till chefer
• övriga administrativa uppgifter, exempelvis sortering, arkivering, registrering och kontroll av SITHS-kort, beställningar m.m.





VEM SÖKER VI?

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och trivs i en administrativ roll. Du har goda kunskaper i Office-paketet och har lätt för att snabbt sätta dig in i flera nya systemverktyg. Du har ett intresse för ekonomi och statistik, vi ser också att det är en fördel om du har erfarenhet av HR-, eller ekonomiadministration.

Du har:

• gymnasieexamen
• minst tre års kvalificerat arbete med administration (längre erfarenhet är meriterande)

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av:


lönehandläggning eller löneadministration


erfarenhet av HR-, eller ekonomiadministration


att arbeta med sekretessbelagda uppgifter/PUL


att formulera formella mail och texter

Du är generös med kunskaps- och erfarenhetsdelning och har en nyfiken positiv inställning till lärande och nya arbetssätt. Du är ansvarstagande, självgående och får saker gjorda. Du har ett tydligt fokus på mål och resultat, och arbetar systematiskt utifrån ett helhetsperspektiv.

Eftersom ditt arbete kommer innebära många olika och varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du har förmåga att planera och prioritera. Rollen förutsätter att du har en naturlig fallenhet för att strukturera och organisera, som gör att du arbetar på ett genomtänkt och effektivt sätt.

Som person är du lösningsfokuserad med en god känsla för service och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du har ett öga för detaljer men även förmågan att se helhetsperspektivet och hur ditt arbete bidrar till helheten. Du behöver vara självgående vilket gör dig trygg i att arbeta självständigt, samtidigt som du värdesätter ett nära samarbete med kollegor. Du kommer att ha många olika externa och interna kontaktytor, vilket gör det viktigt att du känner dig trygg med att kommunicera och formulera dig anpassat till situation i både tal och skrift.



INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN

Anställningsform: Vikariat t.o.m. 31 december 2022 (eventuell möjlighet till förlängning)

Omfattning: Deltid, 50%

Tillträde: Enligt överenskommelse



VAD ERBJUDER VI?

En bred och varierande roll där du arbetar nära HR-kollegor och HR-chef. Ett organisationsklimat som värnar om medborgarnas och medarbetarnas bästa genom relationer, innovativa och kreativa lösningar.

• Ett HR-team med hög kompetens och arbetsglädje
• Bli en del av en organisation som uppmuntrar samarbete och nya lösningar
• En organisation där HR har en självklar plats i ledningen
• Arbetsplats i centrala Trosa i vackra lokaler
• Friskvårdsbidrag
• Semesterväxling
• Flextid



ÖVRIGT

Vi arbetar med löpande urval.

Vi tackar vänligt nej till erbjudande från bemannings- och rekryteringsfirmor.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-12-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trosa kommun

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Trosa kommun (org.nr 212000-2957), https://www.trosa.se/

Kontakt
Torbjörn Unnebäck, Personalchef
torbjorn.unneback@trosa.se
0156-520 13

Jobbnummer
6199918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trosa kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trosa kommun: