Hr Specialist Till Bolag I City

Resultat i Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-10-18


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat i Sverige AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Har du gedigen erfarenhet inom HR och drivs av att hjälpa bolag att sätta rutiner och processer framåt? Vill du vara med på en spännande resa i ett växande bolag där du får stötta upp med allt från lönekartläggning, skapande av personalhandbok till att sätta mer övergripande processer för deras fortsatta HR-arbete?

Publiceringsdatum
2024-10-18

Om företaget
Vår kund är ett framgångsrikt bolag som verkar inom bank- och finans sektorn. De har vuxit mycket senaste åren och behöver nu hjälp med att sätta sina fasta rutiner och processer när det kommer till deras HR arbete framåt. Bolaget har idag ca 60 anställda.

Detta är ett konsultuppdrag på hel- eller deltid under ca 4-5 månader.

Arbetsuppgifter
I din roll som HR Specialist hos vår kund kommer du att spela en central roll i att sätta rutiner och processer när det kommer till bolagets HR arbete framåt. Du kommer att få göra en egen genomlysning av bolaget och skapa de processer bolaget behöver framåt för ett lyckosamt HR arbete.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Skapa HR relaterade processer och rutiner framåt
• Onboarding / offboarding rutiner
• Göra lönekartläggning och skapa lönekriterier
• Skapa underlag och mallar för utvecklings- och lönesamtal
• Utveckla personalhandboken
• Stötta mellanchefer i deras arbete framåt

Profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från att ta fram HR processer för ett företag och har arbetat med ovan nämna uppgifter. Du är driven i ditt arbete och kan snabbt skaffa dig en överblick över bolagets nuvarande position samt själv kartlägga vilka processer som kan utvecklas för att få ett fungerande HR arbete framåt för just detta bolag.

Vidare ser vi gärna att du är en öppen, inkännande och lyhörd person som brinner för att arbeta med människor. Du är engagerad i din roll, är förtroendeingivande och har lätt att interagera med, samt entusiasmera medarbetare på alla nivåer. Vår kund är ett bolag med en stark familjär företagskultur där din ödmjukhet tillsammans med din lyhördhet och inkännande förmåga kommer att vara viktiga verktyg.

Framgångsfaktorer
• Gedigen erfarenhet i att driva fram fungerande HR-processer
• Flera års erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter
• Kommunikativ, förtroendeingivande och ödmjuk
• Brinnande intresse för människor och att skapa en positiv företagskultur

Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Så ansöker du
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: 50-100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-11-17

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 - 311 68 62.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8546".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB (org.nr 556872-3109), http://www.resultatab.se/

Kontakt
Gabriella Urban
gabriella@resultatab.se
+46 73 311 68 62

Jobbnummer
8965140

Prenumerera på jobb från Resultat i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat i Sverige AB: