HR Business Partner till Bright Networks
Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-12-28Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bright Networks.
I rollen som HR Business Partner kommer du att ansvara för att ge stöd i HR-relaterade frågor till olika delar av organisationen. Ingen dag är den andra lik, och den ideala kandidaten är någon som trivs i en dynamisk organisation där man får möjligheten att vara med och bygga upp HR-funktionen från grunden. Vi söker dig som tycker om att driva engagemang och bygga organisatorisk skalbarhet tillsammans med starka bolag på marknader med stark tillväxt, både i Norden och Europa.
Ditt primära ansvar i rollen är att ge råd, vägledning och stödja de lokala verksamheterna. Som HR-partner kommer du att se till att alla HR-policyer och procedurer genomförs och uppdateras i linje med lagstiftande och revisionskrav i samarbete med globala krav.
Som HR Business Partner utgör du HR-funktionen och har möjligheten att bygga upp och forma den tillsammans med ledningen. Du har ett övergripande ansvar för HR i de olika bolagen och är ett stöd i alla HR-frågor. Vidare arbetar du med arbetsrätt, organisationsförändringar, ledarutveckling och kompetensutveckling. Du deltar i förhandlingar med facklig motpart, leder HR-processer och arbetar med medarbetarengagemang. Du driver arbetet med att ta fram gemensamma riktlinjer, processer och rutiner för att sen säkerställa att information och implementering sker i respektive bolag.
Om företagetBright Networks är ett ledande full-service företag med fokus på byggnation, service, drift och underhåll av fibernät. De strävar efter att vara marknadsledare inom komplexa projekt som kräver hög servicenivå och utför totalentreprenader i accessnät med deras dedikerade och kunniga personal.
Bright Networks Samarbetar nära två andra bolag: Stey och Acecad. Stey står för Solar Tech Energy och erbjuder professionell installation av Solenergi, Energilagring och Laddinfrastruktur. De gör allt från planering & tillstånd till montage, driftsättning och eftermarknad. Acecad är ett konsultföretag specialiserat på fiberindustrin. De skapar förstklassiga bygghandlingar, projekterar och skapar slutdokumentation av fiberprojekt i Skandinavien och Norra Europa.
Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga ansvarsområden
Strategisk HR-planering
Rekrytering
Företagskultur
Employer Branding
Arbetsrätt, lokala arbetslagar och föreskrifter, säkerställa efterlevnad av all lagstiftning som rör HR. Arbeta med juridisk rådgivning vid behov för att hantera anställningsrelaterade juridiska frågor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll samt en universitetsutbildning inom beteendevetenskap, ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet av brett HR-arbete och att stötta chefer i olika HR-processer. Du får gärna ha en bakgrund från ett snabbväxande bolag där alla strukturer inte funnits på plats. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i ett geografiskt spritt bolag och har erfarenhet från företag med global tillväxt.
Du är ambitiös, handlingskraftig och kan självständigt driva frågor inom HR områdets alla delar. Vidare uppskattar du att arbeta i en föränderlig miljö med ett högt tempo och du är beredd att hugga i där det behövs. Du är prestigelös, har lätt för att bygga förtroende och är en relationsbyggare. Vidare trivs du att arbeta med förändring och ser lösningar snarare än hinder.
Universitetsutbildning inom HR, företagsekonomi eller relaterat område.
Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom HR, med fokus på partnerskap med affärsenheter eller avdelningar.
Kunskap inom arbetsrättsliga frågor med erfarenhet av internationella etableringar och internationell arbetsrätt.
Erfarenhet av att hantera och lösa komplexa personalfrågor.
Starka kommunikations- och förhandlingsfärdigheter med förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer.
Strategisk tänkare med förmåga att koppla samman HR-initiativ med övergripande företagsmål.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Fast lön
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Maja Frick
maja.frick@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8358173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.