Hittegodshandläggare inklusive receptionsuppdrag till Stockholm City

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Publiceringsdatum
2023-02-28

Arbetsuppgifter
Arbetet är varierat och innefattar bland annat att självständigt och i team arbeta med handläggning av hittegodsärenden. Delar av din arbetstid kommer du att spendera i receptionsmiljö med att upprätta polisanmälan och utföra initiala utredningsåtgärder. Du kommer ge service till allmänheten när de besöker oss i receptionen eller kontaktar oss via telefon och mail Arbetet inom receptionen och hittegodshanteringen kan variera utifrån myndighetens uppdrag och mål, varför det är av vikt att du är flexibel vilka uppgifter du kan utföra.

Handläggning av hittegodsärenden innefattar bland annat mottagning av gods, inskrivning av gods, efterforskning och godssökning, utredning av äganderätt till gods samt arkivering. Ansvar för cykelhantering delas av alla i arbetsgruppen och sker enligt roterande schema, vilket innebär senarelagd arbetstid (kl.11.00-19.30) en dag i veckan och sker på annan plats.

Arbetet innefattar lagerhållning och tunga lyft är vanligt förekommande, detta ställer krav på en hög fysisk förmåga. Du bör inte vara rädd för att hantera smutsiga föremål som exempelvis legat utomhus länge.

Anställningen börjar med introduktionsutbildning, vilket förutsätter att du snabbt ska kunna ta dig an information och omsätta den in praktiken.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Erfarenhet av servicearbete i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
• God fysisk förmåga, t.ex. klara av att lyfta en cykel eller annat tyngre gods
• Erfarenhet av att arbeta med datorn som främsta arbetsverktyg samt med olika typer av IT-system.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet i närtid
• Erfarenhet av Polisens datasystem
• B-körkort

För att mäta de kvalifikationer vi eftersöker kan arbetsprover komma att användas i urvalsprocessen.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är kommunikativ och serviceinriktad då du kommer ha nära kontakt med allmänheten och är ett av Polisens ansikten utåt. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du ansvarfull och noggrann. I ditt arbete kan du komma att ställas inför händelser och situationer som kräver att du är flexibel och har en god förmåga att prioritera och prestera i ett högt arbetstempo.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C127701/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
Hr-konsult
Saskia Handberg
Saskia-amanda.handberg@polisen.se

Jobbnummer
7495149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: