Helpdesktekniker till 1st line
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Trollhättan,
Båstad eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
Vi söker nu medarbetare för arbete i helpdesk/first line hos en av våra kunder in Göteborg.
Att arbeta hos TechTeam
Som konsult hos TechTeam arbetar du uteslutande med längre uppdrag. Du erbjuds uppdrag hos spännande företag inom varierande branscher, vilket ger dig både erfarenhet av olika miljöer och ett
brett kontaktnät.
Du får.
Vi erbjuder våra konsulter ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Avklarat certifieringsförsök
medför lönepåslag. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter! Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag.
Trevliga arbetskamrater, bra chef och sociala aktiviteter finns också.
Publiceringsdatum2007-12-13Dina arbetsuppgifterSom supportspecialist är du kundens första kontakt och problemlösare. Dina uppgifter blir att lösa problem av varierande svårighetsgrad i first line samt att avhjälpa vissa mindre problem i
second line.Tempot är varierande och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service.
Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Även tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som redskap är meriterande. Kompetensmässigthar du god
insikt i Microsofts produktfamilj och då framförallt kunskap i Windows 2000/XP, Officepaketet och Outlook. Det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta icitrixmiljö.Erfarenhet av
remoteverktyg och loggning i ärendehanteringssystem är meriterande.
Du har ett genuint intresse för IT/teknik och av att bistå IT-användare med problemlösning. Du har förmåga att sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för
användare på alla nivåer. För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer.
Du är kommunikativ och talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Ytterligare språkkunskaper är ett stort plus.
Din ansökan
Om du tycker att arbetet låter intressant och känner att du svarar väl mot den efterfrågade kompetensen så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så skicka in din
ansökan så snart du kan!
Anställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/127013/28733?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2008-01-13
FöretagTechTeam SQM
17223 Solna
Jobbnummer 76152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.