Helpdesktekniker/Supporttekniker

Riksantikvarieämbetet / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet i Gotland, Salem, Botkyrka, Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

Riksantikvarieämbetet är en statlig myndighet med cirka 400 medarbetare, som har ansvar för frågor som rör kulturmiljö och kulturarv. Vår uppgift är att vara pådrivande och samlande i kulturarvsarbetet och verka för att kulturmiljön bevaras, berikas och brukas på bästa sätt. Myndighetens verksamhet innefattar olika typer av insatser till skydd för kulturarvet, med kunskapsbyggnad och kunskapsförmedling, vård och konservering, myndighetsarbete och arkeologisk uppdragsverksamhet som viktiga beståndsdelar.

Administrativa avdelningen leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten. Den består av enheterna för personal, ekonomi, service, IT, juridik samt en ledningsfunktion.
Till IT-enheten, med placering i Visby, söker vi nu en Supporttekniker.

Publiceringsdatum
2013-10-29

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad i IT-enhetens ServiceDesk där du främst kommer att arbeta i First-line

Tjänsten innebär att:
• Vara mottagare av IT-relaterade ärenden och via telefon och remote verktyg avhjälpa fel eller handleda användare i myndighetens IT-miljö med en lösningsgrad på ca 75%.
• Avhjälpa fel/felanmälan på hårdvara såsom t.ex. PC och Mac
• Kringutrustning såsom, skrivare, mobiltelefoner och läsplattor
• Användarstöd i standardsystem exempelvis Office 2010, GroupWise, Windows 7.
• Upprätta felsökningsdokumentation och lösningsinformation.
• Vara informativ samt kommunicera i interna kommunikationskanaler.
• Övervakning av system och nätverk.
• Administration av användare och resurser i eDirectory och Active Directory.

Kvalifikationer
Du har en djup teknisk kompetens gällande Windowsbaserad klientmiljö och bred förståelse för server och infrastruktur och jobbar strukturerat med felsökning. Du har en hög servicenivå och gillar kontakten med människor. Du jobbar både med klienter och servrar och söker utmaningen i att hjälpa människor i deras IT-miljö. Du har god förståelse för ett processinriktat arbetssätt enligt ITIL.Du talar och skriver på flytande svenska.

Du är en lagspelare som har ett genuint intresse för teknik och felsökning samt tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt. Du är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är kommunikativ och är förtroendeskapande mot både kunder och kollegor.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är en visstidsanställning t o m 2015-01-31 med start omgående eller enligt överenskommelse. Eventuellt finns möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Visby.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-17
Vi tycker det är viktigt med mångfald på arbetsplatsen och ser därför gärna såväl kvinnliga som manliga sökanden med varierande etnisk och kulturell bakgrund.
Ange följande referens när du ansöker: 2.9.1-3461-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Lundgren, enhetschef 08-5191 8000
Madeleine Juniwik, personalhandläggare 08-5191 8000

Facklig kontakt
Thomas Gustafsson, SACO 08-5191 8000
Robert LANG, ST 08-5191 8000

Företag
Riksantikvarieämbetet

Adress
Riksantikvarieämbetet
Box 5405
11484 STOCKHOLM

Jobbnummer
1689081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksantikvarieämbetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksantikvarieämbetet: