Helpdesktekniker/Supporttekniker

Riksantikvarieämbetet, IT / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet, IT i Gotland

Riksantikvarieämbetet är en statlig myndighet med cirka 400 medarbetare, som har ansvar för frågor som rör kulturmiljö och kulturarv. Vår uppgift är att vara pådrivande och samlande i kulturarvsarbetet och verka för att kulturmiljön bevaras, berikas och brukas på bästa sätt. Myndighetens verksamhet innefattar olika typer av insatser till skydd för kulturarvet, med kunskapsbyggnad och kunskapsförmedling, vård och konservering, myndighetsarbete och arkeologisk uppdragsverksamhet som viktiga beståndsdelar.
Administrativa avdelningen leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten. Den består av enheterna för personal, ekonomi, kansli, kommunikation, juridik samt IT.
IT-enheten finns på Gotland med personal i Stockholm och Lund. Enheten består av ca 25 personer som arbetar inom funktionerna telefoni, drift, support och systemutveckling.

Publiceringsdatum
2011-11-03

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär främst att möta användare via telefon i IT-helpdesk. Samt att arbeta i 1:a och 2:a linjens support.
Dessutom innebär tjänsten att:
• Avhjälpa fel eller handleda användare i klientmiljön, via fjärrstyrning, eller på inlämnad utrustning eller på plats ute hos användaren.
• Vidarebefordra felanmälningar i driftmiljön eller egenutvecklade system.
• Installationer av pc/skrivare/kringutrustning.
• Installation av nätverksutrustning samt konfiguration av nätverk för fältbruk.
• Ge support på eller avhjälpa fel/felanmäla hårdvara
• PC
• Skrivare (enbart felanmälan)
• Kringutrustning
• Installation av programvara/system enligt i förväg bestämd standard.
• Installation (ghost el. likn.)
• Installation av programvara enligt bestämd standard.
• Installation av kringutrustning och drivrutiner.
• Felavhjälpning/användarstöd av de standardsystem som vi står som ägare av som exempelvis Office, GroupWise, Windows XP/7
• Administration av användare och resurser i bl.a. eDirectory och AD
• Jobba i ärendehanteringssystem.
• Inköp och hantering av licenser.

Kvalifikationer
Du tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt. Du har också god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Du motiveras av problemlösning, har en mycket god samarbetsförmåga samt att du är förtroendeskapande mot både kunder och kollegor. Du har god förståelse för ett processinriktat arbetssätt.
Vi ser gärna att du arbetar enligt moderna metoder och att du har erfarenhet av eller intresse för ITIL och pm3 som förvaltningsmodell.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställningarna är tidsbegränsad med start enligt överenskommels och som längst till och med 2012-06-30, men med möjlighet till förlängning. Tjänsterna är placerade i Visby.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-24
Ange följande referens när du ansöker: 114-3879-2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Börje Lewin, IT-chef, 08-5191 8326
Anna Thulin, driftsansvarig, 08-5191 8253

Facklig kontakt
Robert Lang, ST-kultur, 08-5191 8127
Thomas Gustafson, SACO-S, 08-5191 8165

Företag
Riksantikvarieämbetet, IT

Adress
Riksantikvarieämbetet, IT
Box 5405
11455 Stockholm

Jobbnummer
1071373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksantikvarieämbetet, IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksantikvarieämbetet, IT: