Helpdesk Teamledare | Mölndals stad | Mölndal
Experis AB / Supportteknikerjobb / Mölndal
2025-09-24
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vill du bidra till en stabil och framtidssäker digital vardag för tusentals användare? Trivs du med att leda och coacha ett mindre team samtidigt som du utvecklar processer och servicekvalitet? Då kan rollen som Helpdesk Teamledare hos Mölndals stad vara helt rätt för dig - skicka in din ansökan redan idag!
Mölndals stad har en centraliserad organisation för IT och digitalisering som tillhör Stadsledningsförvaltningen. Digitaliserings- och IT-avdelningen är uppdelad i två enheter - IT-drift och support samt Utveckling och förvaltning - och har dessutom en stab för strategi, analys och uppföljning.
Den aktuella tjänsten är placerad på enheten IT-drift och support, som ansvarar för den dagliga driften och fokuserar på kundnytta. Enheten säkerställer stadens behov av ett stabilt nätverk och en fungerande servermiljö, samtidigt som den hjälper användare med professionell support och utrustning som gör deras arbete möjligt.
Digitaliserings- och IT-avdelningen hanterar löpande en stor mängd ärenden - från beställningar av produkter och tjänster till förfrågningar om teknisk service och support.
Din roll
Som Helpdesk Teamledare har man ett helhetsansvar för att leda teamets arbete och säkerställa att ärenden hanteras effektivt och med hög kvalitet. Rollen innebär ett nära samarbete både med teamet och med andra delar av organisationen.
Du kommer bland annat att:
* Coacha, motivera och stötta teammedlemmar i det dagliga arbetet.
* Fördela resurser och följa upp resultat.
* Hantera eskalationer, incidenter och problemärenden med förståelse för ITIL-processer.
* Driva förbättringar av processer, rutiner och verktyg för ökad servicekvalitet.
* Säkerställa kompetensutveckling genom utbildningar och workshops.
Publiceringsdatum2025-09-24Profil Vi söker dig som motiveras av att leda, coacha och utveckla supportteamet. Rollen passar dig som har en fullgjord gymnasieutbildning samt någon form av påbyggnadsutbildning inom IT. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
* Erfarenhet av att leda eller samordna i en IT-servicedesk eller helpdesk.
* God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
* Förmåga att strukturera, planera och prioritera.
* Starkt servicefokus och problemlösningsförmåga.
* Goda kunskaper inom IT och IT-infrastruktur.
* Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
Detta är en tillsvidareanställning där omfattningen är heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Om Mölndals stad
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Mölndals stads räkning, vilket innebär att du blir anställd direkt av Mölndals stad. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Alderling på
susanne.alderling@se.experis.comUrval och intervjuer sker löpande, ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 19/10 2025.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "895e4797-24a2-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Mölndals stad
Kontakt Susanne Alderling
0736217282 Jobbnummer 9524844