Head of Marketing & E-com till ESS Group

Ps Partner AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Ess Group verkar inom hotell-, restaurang och konceptutveckling. Ess Group arbetar med att skapa unika mötesplatser som gestaltas av unika karaktärer. Ess Group med säte i Göteborg har skapat och driver idag ett stort antal unika och personliga varumärken i hotell- och restaurangbranschen från Ystad i söder till Lidingö i norr. Som grund för alla projekt ligger destinationsutveckling och ett starkt engagemang av oss ägare med målsättningen att skapa upplevelser bortom det vanliga och våra gästers förväntningar. Genom vår passion, professionalism och personliga prägel skapar vi lönsamhet och gästupplevelser i världsklass. Läs mer på www.essgroup.se och spana gärna in #essgroup på Instagram.

Det där gjorde oss glada! Att du började läsa och såg att vi på ESS letar efter en person som kan göra oss bättre på marknadsföring, E-com, berättelser, funnels och att få fler människor att testa våra 10 olika destinationer (vi kallar hotellen så) och sen snabbt vilja komma tillbaks. Lite billigt trick att stava fel där uppe i rubriken men nu har vi ju i alla fall kommit så här långt så visst förlåter du oss?

Jo, så här är det. Vi söker dig som vill leda och utveckla vårt marknadsteam och göra ESS och våra destinationer till fortsatt intressanta och att de utvecklas snabbt i rätt riktning. Vi är entreprenörer hela gänget. Så känns det. Vi brinner för att leverera effekt, älskar att leta i all data, vi tycker om smarta lösningar, charmigt och personligt innehåll och vi hatar ROI som är under 25 och när det finns rum kvar att sälja. Ystad Saltsjöbad har 96 procents beläggning och Falkenberg Strandbad och Steam Hotel är inte långt efter. Så vi har lite kvar att ta av.

Marknadsteamet på ESS består idag av dig och sex riktigt vassa, roliga och taggade människor.

Vi ser oss som en egen liten stark och digitalt snabb byrå. Alltid med våra 10 destinationer nära (12 nästa år). Arbetet för ditt team pendlar mellan alla varumärken och uppgifterna varierar från ny sajt till nyhetsbrevstrategier, kampanjgrafik, film och foto, stories, paid, SEO, ämnesrader, go-to-market-planer, Black Friday, bokningsmotorer och hur teamet kan hjälpa till mot målet om hög beläggning och stark NPS och Value for money. Vi pratar mycket om just det. Att kunna skapa effekt och att få många gäster att komma till oss men i samma sekund också förstå hur gästerna vill rekommendera oss till vänner, kollegor och familj.

Vi tror att du är en person som är riktigt bra på att kombinera strategi och taktik. Som startade med att göra kampanjer själv och inte har låtit byråer eller konsulter äga dina Analytics- eller social media konton hela tiden. Att du är en intressant och inspirerande ledare som brinner för marknadsföring och allt som är digitalt. Du behöver ingen erfarenhet från hotellbranschen, vi tittar inte särskilt mycket på den. Kanske har du istället jobbat inom mode, retail, nöje, musik, bilindustrin eller resor? Eller så är det kanske inte viktigt alls utan det mest centrala är istället att du tyckte det var lite roligt med vår felstavning där uppe i rubriken. Hoppas du vill söka!

Huvudarbetsuppgifter;

• Omsätta ESS Groups övergripande strategier samt destinationernas affärsplaner till kommersiella planer, KPIs och actions för marknadsavdelningen.
• Kommunicera fastställda strategier och planer inom ditt område för ledningslinjen, medarbetare och destinationerna.
• Säkerställa och kontinuerligt utveckla rutiner och organisation för effektivt samarbete med destinationerna.
• Target-, prognos- och resultatansvar
• Kunskap om analys av SEM/SEO, samt strategi och samarbete/kravställning på samarbetspartners/digitala byrå.
• Ansvarig för en stark utveckling av ESS Groups varumärke såväl som våra destinationer inom överenskomna ramar.
• Analysera utfallet av genomförda aktiviteter för att säkerställa bäst möjliga ROI, session value, konvertering och ökat antal återkommande såväl som nya besökare/gäster.

Kompetenskrav & Profil:

• Du har varit med och byggt, värnat och resonerat kring utvecklingen av varumärke och bolag.
• Inspirerande och trygg ledare och socialt intresserad
• Du brinner för riktigt bra marknadsföring i kombination med försäljning
• Utbildning och/eller stor erfarenhet inom E-com och marknadsföring
• Stark analytisk förmåga. Du gillar att förstå varför och är rätt vass på excel.
• Goda kunskaper i minst ett skandinaviskt språk samt engelska, i tal och skrift
• Ett stort nätverk på såväl LinkedIn som IRL
• Prestigelös men driven
• God kommunikationsförmåga.

Publiceringsdatum
2019-10-25

Så ansöker du
För att söka tjänsten, klicka med din CV och ditt "Why". Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson +46 761717645 anna.petersson@pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

För mer info - kolla gärna #essgroup eller www.essgroup.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ps Partner AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ps Partner AB (org.nr 556816-1961)

Arbetsplats
PS Partner AB

Jobbnummer
4888030

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ps Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ps Partner AB: