Head of Customer Success till nyfikna och växande techbolaget Pl

A Hub AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A Hub AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Vill du vara med på en tillväxtresa i ett proptechbolag som ska revolutionera hur fastighetsägare tar hand om sina byggnader? Planima letar nu efter en Head of Customer Success som ska ta vårt redan skarpa CS-team till nästa nivå och spela en central roll i vår uppskalning.

Planima är en SaaS-produkt som hjälper fastighetsägare att få oslagbar kontroll på fastigheternas status och underhållsbehov. Bland våra kunder hittar du bl.a. storbolag som AstraZeneca, en rejäl andel av landets kommuner och framåttänkande fastighetsbolag i olika storlekar. Vår vision är att automatisera och utveckla underhållet av fastigheter, något som skapar stora värden för både fastighetsägare och samhället i stort. Vi är ett litet team med hög kunskapsnivå och en kultur som präglas av höga ambitioner i sund balans med värme och välmående. Läs mer på planima.se

Din roll
Planimas superkraft är användarupplevelsen - våra kunder överraskas ofta av hur enkelt det är att komma igång och använda vår produkt. Men vi nöjer oss inte med att bara starta igång kunderna och erbjuda support. Vårt Customer Success-team är en central del av vår framgång och jobbar nära kunden för att lyfta deras arbetssätt till nästa nivå och skapa enorma värden med hjälp av Planima

Vi har satsat rejält på CS ända från starten och har (väldigt) låg churn, välutvecklade processer och smarta verktyg. Men nu är det dags att ta nästa steg och göra oss redo för uppskalning - här kommer du in i bilden!

Ditt uppdrag:

• Utveckla vår Customer Success-funktion på strategisk och operativ nivå. Detta innefattar att bygga och utveckla processer, KPI:er, arbetssätt och se till att vi har digitala verktyg som stödjer arbetet maximalt.

• Rekrytera, onboarda, coacha och utveckla kollegor i CS-teamet

• Vara "kundernas röst" inom hela Planima och se till att kundfeedback och insikter tas tillvara maximalt i bolagets olika team

• Operativt CS-arbete, främst onboarding, utbildning och support. Initialt ca 2/3 av tjänsten men kommer sjunka i takt med att CS-teamet expanderar och rollen övergår till mer ledande fokus.

Vem är du?
Vi söker dig som jobbat i en senior eller ledande CS-roll i SaaS-bolag och som nu vill ta nästa steg och ansvara för hela CS-funktionen. Vi har höga ambitionsnivåer i att skala upp CS-verksamheten men också att hela tiden jobba bättre och smartare. Därför behöver du ha en stark förmåga att utvecklas och lära dig nya saker, både på egen hand och i samarbete med ett påhittigt och erfaret team. Planima är ett snabbrörligt bolag i en spännande fas, så du behöver trivas med att leda i en föränderlig miljö.

Vi är ett techbolag, men en stor del i vår framgång handlar om vårt fokus på människor och alltid ge ett genuint och varmt bemötande. Därför bör du vara social, empatisk och bra på att kommunicera i både tal och skrift (både svenska och engelska).

Du är van vid B2B-kunder och kan hantera allt från enkla supportfrågor till att utbilda högt uppsatta beslutsfattare. Rollen innebär stort eget ansvar för dina ansvarsområden och du kommer ha ett nära samarbete med bolagets VD och ledningsgrupp. Du kommer också jobba tätt ihop med våra Marknads och Sälj-team, allt för att ge en riktigt bra upplevelse genom hela kundresan.

Team och kultur
På Planima tror vi stenhårt på teamet och kulturen. Alla är lika viktiga för vår gemensamma framgång! Vi tillämpar självledarskap vilket ger stor frihet att styra ditt eget arbete, självklart med support från din chef och övriga teamet. Vardagen på Planima präglas av nyfikenhet och framåtanda. Hos oss kan alla vara sig själva, göra sig hörda och uppskattas för sina egna unika färdigheter och konstigheter!

Hos oss har vi ett nära samarbete och alla hjälps åt med det som krävs för att ta bolaget framåt. Det innebär att du exempelvis kan få hjälpa till i försäljningsarbetet eller assistera i produktutvecklingen. Det innebär även att vi är väldigt transparenta med vad som händer i Planima, så att alla vet vad som är på gång och kan vara med och påverka!

Vi gör gärna saker tillsammans som att grilla i naturen, träna eller spela spel (allt från digital minigolf till brädspel på kontoret). Vi är också övertygade om att livet inte kretsar kring jobbet, utan att det är viktigt att få koppla bort och koppla av för att få en bra balans!

Vårt erbjudande
Du får vara med och bygga en CS-funktion i ett snabbväxande SaaS-bolag tillsammans med ett erfaret och fokuserat team som gillar att ha kul tillsammans. Du får en plats i ledningsgruppen, dessutom får du schysst lön, tjänstepension, 6 veckors semester och maximalt friskvårdsbidrag. Vi dubblar även de pengar du skänker till välgörande ändamål. Vårt trevliga kontor hittar du precis vid Domkyrkan men självklart har du full frihet att jobba på det sätt som passar dig bäst. Vi har en remote-friendly kultur med genomtänkta upplägg oavsett om du föredrar att sitta mest på kontoret, hemma eller en kombination. Anställningsstart sker enligt överenskommelse, men vi ser helst att du kan börja efter sommaren.

Vill du vara med på vårt äventyr? Då vill vi jättegärna att du skickar in din ansökan så vi kan lära känna varandra!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-20

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
A Hub AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
A Hub AB (org.nr 559177-9656), https://a-hub.se

Arbetsplats
A-hub

Kontakt
Maja Wikemark
maja@a-hub.se

Jobbnummer
6670932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A Hub AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A Hub AB: